مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خبر داد؛

اجرای عملیات تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش در عرصه های طبیعی استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از اجرای عملیات های تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش در عرصه های طبیعی استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اجرای عملیات های تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش در عرصه های طبیعی استان خبرداد و گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون، ایجاد پوشش گیاهی و علوفه کاری در ۵۰۰ هکتار و کپه کاری در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی انجام شده و ۷۰ هزار اصله نهال نیز در مناطق مورد نظر با هدف تثبیت خاک و ایجاد پوشش گیاهی کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: در مجمع از ابتدای سال جاری تاکنون در بیش از هفت هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان مرکزی عملیات حفاظت از اراضی و بهبود وضعیت موجود اراضی انجام شده است.

محمدی بیان کرد: به منظور تداوم طرح اصلاح و بهبود مراتع و ایجاد پوشش گیاهی و جنگلکاری در استان مرکزی، امسال بیش از ۳۰۰ هزار نهال علف گندمی بلند در استان تولید شده که بخشی از آن کاشته شده و مابقی نیز در نقاط هدف کاشته خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه کرد: منابع طبیعی به عنوان بستر اصلی حیات هر منطقه محسوب می‌شود و تخریب منابع طبیعی و به خصوص جنگل و مرتع باعث به هم خوردن تعادل در بسیاری از بخش ها ازجمله کیفیت خاک، کیفیت و کمیت سفره های زمینی، تغییر شرایط اقلیمی و... می شود.

انتهای پیام/ب

عملیات تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش در عرصه های طبیعی استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.