دور جدید مذاکرات طالبان و آمریکا از فردا در قطر برگزار می شود

اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که مذاکرات بین نمایندگان این گروه و مقامات آمریکایی از فردا چهارشنبه (۱۹ دی) به مدت ۲ روز در قطر آغاز می شود.

دور جدید مذاکرات طالبان و آمریکا از فردا در قطر برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که مذاکرات بین نمایندگان این گروه و مقامات آمریکایی از فردا چهارشنبه (۱۹ دی) به مدت ۲ روز در قطر آغاز می شود.

این اعضای ارشد طالبان همچنین گفتند که در این مذاکرات نمایندگان دولت افغانستان حضور نخواهند داشت.

 لازم به ذکر است که اخیرا  مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دیپلمات های آمریکایی به میزبانی امارات در ابوظبی، برگزار شد. در این مذاکرات همچنین هیئت‌هایی از پاکستان، عربستان سعودی نیز شرکت داشتند.

پس از پایان مذاکرات، شرکت کنندگان ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج این نشست، اعلام کردند که دور بعدی این مذاکرات در عربستان سعودی برگزار خواهد شد اما گروه طالبان روز گذشته با اعلام عدم شرکت در نشست جده در راستای مذاکرات صلح افغانستان گفت که این گروه در تلاش است تا میزبانی مذاکرات را از جده به قطر تغییر دهد.

یکی از اعضای بلندپایه طالبان به رویترز گفت: قرار بود ماه آینده در ریاض با نمایندگان آمریکا ملاقات داشته باشیم اما مشکل اینجا است که رهبران عربستان سعودی و امارات اصرار به برگزاری ملاقات میان ما و دولت افغانستان دارند که ما به هیچ وجه نمی پذیریم و به همین دلیل شرکت در نشست جده را لغو کردیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار