مجریان قدیمی برنامه کودک تجلیل شدند/ معاون صدا: نگاه نو آورانه در برنامه‌های شنیداری کودک نیاز داریم

شاه آبادی گفت: نگاه نوآورانه در برنامه‌های شنیداری کودک نیاز داریم و باید با مختصصان حوزه ارتباطات و کودک تعامل داشته باشیم.

نگاه نو آورانه در برنامه های شنیداری کودک نیاز داریمبه گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با رونمایی از پایگاه جامع کودک ایران صدا در استودیو ۸ شهدای رادیو از خاطره سازان حوزه کودک در رسانه  تقدیر شد.

در این مراسم حمید شاه آبادی معاون صدا، محمد رحمانیان مدیر شبکه رادیوفرهنگ، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، فاضل نظری رئیس کانون پرورش فکری، گیتی خامنه، مژگان عظیمی، عذرا وکیلی، عباس محبی، مسعود فروتن، جواد انصافی، منوچهر والی زاده، شیده معاونی، الهه رضایی و جمعی از هنرمندان عرصه کودک حضور داشتند.

شاه آبادی معاون صدا گفت:زمانی که اسم رادیو می‌آید فکر می‌کنیم یک دستگاه گیرنده‌ای وجود دارد و مطالب و تولیدات این مجموعه باید شنیده شود اما امروز عرصه رسانه ای حرف دیگری از سپهر رسانه صدا در چشم انداز آینده را ترسیم می کند. حوزه شنیدن و تولید برنامه های صدا محور و فعالیت های صدا صرفا محدود به موج رادیو نیست.

وی ادامه داد:صحنه ها و عرصه های مختلفی برای شنیدن وجود دارد چراکه فضای رسانه در حوزه صدا تغییر کرده و سبد شنیداری به صورت سنتی نیست ،کودک ما حق انتخاب جدیدی پیدا کرده و دستگاه های جدیدی در اختیار آنها قرار گرفته است از این رو نقش ما به عنوان تولید محتوا در این حوزه ها نقش تاثیرگذاری است.

معاون صدا بیان کرد: شما دقت کنید که در حوزه رایانه ای چه تعداد تولید هدایت شده و دقیق مبتنی بر ارزش های ملی خودمان استفاده می شود و چه تعداد از سبد مصرف بازی های رایانه ای در ایران تامین می شود.

وی با بیان اینکه ما خودمان را محکوم می کنیم که در حوزه رادیویی بمانیم،گفت: طبیعی است که در این حوزه کوتاهی شده است.

بروز رسانی برنامه های کودک با پایگاه جامع کودک

شاه آبادی بیان کرد:پایگاه جامع کودک قرار است برنامه های افتخار آمیز حوزه کودک را با زبان امروز بروز کند تا در اختیار کودک قرار دهیم .

وی با بیان اینکه بیش از هزار کتاب در این پایگاه ارائه داده ایم و خود را مکلف به سبد شنیداری می دانیم نه فقط به شکل رادیو، بیان کرد: نگاه نو آورانه در برنامه شنیداری کودک نیاز داریم و گاهی نگاه بصری نمی گذارد قوه خیال براساس ظرفیت شنیداری تحریک شود از این رو اگر از مختصصان حوزه ارتباطات و کودک استفاده نکنیم دستمان خالی خواهد بود.

شاه آبادی با بیان اینکه نسل مولف ما باید نوآورانه عمل کند، گفت: باید از کسانی که توانایی در حوزه مختلف دارند و خلاقانه حرکت می کنند، صیانت و پاسداشت شود و کسانی که تخصص ندارند پای خود را از این حوزه بیرون بکشند.اگر این فضا را رها کنیم بنگاه های تجاری و ... وارد حوزه کودک می شوند؛ دستگاهایی که کودک را به شکل قلک می بینند و به فکر پول درآوردن هستند.

وی افزود:در پیام بازرگانی ما هم این نگاه وجود دارد. این حوزه متولیانی دارد که باید در این عرصه حرکت کنند تا بتوانیم جامعه آینده را توسط کودکانی اداره کنیم که منطبق بر فرهنگ ما رشد کرده اند.

شاملو مدیر پایگاه ایران صدا گفت: فضای مجازی فراگیر بوده و وقتی مردم درگیر ابزار رسانه ای می شوند اگر استفاده درست از آن را ندانند دچار آسیب خواهند شد.برای دسترسی به مجموعه پاک، آموزنده و کاربردی نیاز به آموزش استفاده از فضای مجازی داریم که اگر نباشد به مجموعه نازل می رسیم.

وی گفت: رسانه سنتی به دلیل نداشتن رنگ و لعاب شاید نتواند مخاطب را جذب کند اما با تلفیق فضای مجازی و صدا به نظر می‌رسد که می توان خلاقیت کودکان را گسترش داد.

شاملو با بیان اینکه در پایگاه ایران صدا بر سه حوزه قصه گویی، ترانه و موسیقی کودکان، برنامه های آموزشی و مهارتی تاکید شده است، گفت:با سازمان‌هایی که مربوط به کودکان می شود تعامل داشتیم. همچنین با بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان همکاری کرده ایم. در صدا و سیما نیز شبکه دو با مدیریت جعفری‌جلوه و خانم آذر نوش به ما کمک کردند.

بارگذاری ۵ هزار قطعه موسیقی در پایگاه جامع کودک

وی ادامه داد:تاکنون ۵ هزار قطعه در این یک سال در سایت بارگذاری شده است و در حوزه موسیقی کودکان کار شاخصی را انجام داده ایم که با رنگ و لعاب موسیقی سنتی اما طبق میل حوزه کودک تلفیق شده است.با رشد تکنولوژی آثار فاخری که بر روی نوار کاست ها بود کمتر شده و کارهای جدیدی با ذائقه مخاطب امروز تولید خواهد شد.

از محمد میر کیانی نویسنده ،مژگان عظیمی صداپیشه هایدی،حجت الاسلام محمد حسن راستگو مجری، عذرا وکیلی گوینده،مریم نشیبا گوینده،بهرام سروری نژاد بازیگر تقدیر شد.

عذرا وکیلی مجری و تهیه کننده سلام کوچولو گفت: از آقای شاه آبادی که دغدغه کودک دارند تشکر می کنم. من حدود ۵۰ سال برای کودکان کار کرده ام و در این سال ها فقط در رادیو ایران مجریان بسیاری مانند شیده معاونی ،مژگان عظیمی،ژاله صادقیان را آموزش داده ام.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار