استیلی: طلسم شکنی کار سختی است/ تیم ملی برابر یمن با تمرکز بازی کرد

مدیر تیم ملی فوتبال امید گفت: طلسم شکنی کار سختی است، اما ما تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا موفق باشیم.

استیلی: طلسم شکنی کار سختی است/تیم ملی برابر یمن با تمرکز بازی کردبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید در حاشیه تمرین این تیم بیان کرد: شرایط تیم نسبتا خوب است. مربی بدنساز را زمانی در تیم داریم که مدت اردو طولانی باشد و با توجه به اینکه زمان این اردو ۲۰ روز شده است از مربی بدنساز استفاده کردیم که این موضوع با رضایت ملی پوشان همراه بود.

او ادامه داد: شکستن طلسم کار سختی است، اما همه ما در حال تلاش هستیم و برنامه ریزی خوبی کردیم و طبق آن جلو می‌رویم تا موفق باشیم. در این مسیر مسئولان فدراسیون با وجود مشکلات مالی کمک زیادی به ما کردند تا بتوانیم برنامه‌های تیم ملی را اجرایی کنیم. امیدوارم توانسته باشیم تیم خوبی را ساخته و پرداخته کنیم.

استیلی تصریح کرد: در هر اردو ۳ یا ۴ بازیکن را به تیم اضافه می‌کنیم تا علاوه بر حفظ انگیزه بازیکنان، بتوانیم نقاط ضعف تیم را با جذب بازیکنان آماده برطرف کنیم و بعد از مدت‌ها با صعود بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

او در ادامه افزود: از ۱۳ دی ماه اردو را شروع کردیم و تا ۲۳ همین ماه در تهران حضور داریم و بعد از آن برای حضور در تورنمنت ۴ جانبه راهی کشور قطر خواهیم شد و با تیم‌های تاجیکستان، قطر و کویت بازی خواهیم کرد و بعد از آن یک تورنمنت در کشور تاجیکستان برگزار می‌شود که هنوز با این مسابقه موافقت نشده است و اگر با این تورنمنت هم موافقت شود در آن شرکت می‌کنیم و برای مسابقات مقدماتی آماده خواهیم شد.

استیلی عنوان کرد: مسابقات بسیار سخت است چرا که برنامه رقابت‌ها به صورت یک روز در میان است. در این رویداد بحث ریکاوری و بازیکنان اهمیت زیادی دارد که نزدیک هم باشند تا بتوانیم از تمام آن‌ها استفاده کنیم.

او بیان کرد: ۱۱ گروه در غرب و شرق آسیا در این رقابت‌ها حضور دارند که در هر گروه تیم‌های اول صعود می‌کنند و تیم میزبان و ۴ تیم دوم که بیشترین امتیاز را بدست آوردند هم راهی مرحله بعدی می‌شوند. امیدوارم که ما با حمایت هواداران بتوانیم صعود کنیم. زمین دستگردی و شهرک قدس را برای این رقابت‌ها معرفی کردیم. اگر در شهرستان‌ها بازی کنیم هواداران بیشتری حاضر می‌شوند و این موضوع از لحاظ تاثیر حمایت هواداران بسیار مهم است.

استیلی درباره همکاری تیم‌های باشگاهی با تیم ملی گفت: تمام تیم‌ها با ما همکاری داشتند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. قبل از اینکه تیم ملی کار خود را آغاز کند هیئت رئیسه فدراسیون مصوبه‌ای را صادر کرد تا باشگاه‌ها از نظر بازیکن با تیم ملی همکاری داشته باشند و در زمان‌هایی که اردو داشتیم باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار ما قرار دادند.

استیلی درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر یمن گفت: یکی از بازی‌های خوب بود. ملی پوشان با تمرکز بالایی بازی کردند. بازی تیم‌های اردن یا هند زنگ خطری برای بازیکنان ما بود تا آن‌ها با تمرکز بالا از دقیقه یک بازی کنند و گل دقیقه ۱۱ به افزایش اعتماد به نفس بازیکنان کمک کرد و توانستند خیلی راحت بازی را اداره کنند. مهمترین شاخصه بازی دیروز مالکیت ۷۰ به ۳۰ توپ بود که باعث شد تیم ملی بتواند موقعیت‌های زیادی را خلق کند.

او ادامه داد: بازی خوب بازیکنان، شوت‌هایی که ملی پوشان داشتند باعث شد تا این دیدار با پیروزی تیم ملی تمام شود. خوشبختانه در دیدار دیروز آسیب دیدگی برای ملی پوشان ایجاد نشد و تنها رامین رضاییان یک اخطار دریافت کرد. باید خیلی مراقب باشیم تا در مسابقات مصدوم یا محروم نداشته باشیم تا در مراحل بالاتر با مشکل مواج نشویم.

استیلی درباره اینکه آیا تیم امی می‌تواند مانند تیم ملی از سد تیم یمن عبور کند گفت: تیم ما را نباید با تیم ملی بزرگسالان مقایسه کرد. به دلیل اینکه ۸ سال است که کی روش با تیم ملی کار کرده و کرانچار تنها چند ماه که با تیم ملی امید کار کرده است و این بازیکنان ۶ ماه است که کنار هم جمع شدند. شرایط ما متفاوت است. در گروه ما تیم‌های عراق و یمن حضور دارند و این در حالی است که تیم المپیک عراق ۴ ساله پیش سوم دنیا شد و کار ما سخت است و بر خلاف گروه جام ملت‌ها در گروه ما تنها یک تیم صعود می‌کند.

او تصریح کرد: البته با وجود این مسائل خیلی امیدوار هستیم. بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند. تیم ما نسبتا به جاکاراتا شرایط بهتری دارد و بازیکنان مثل نورافکن، شکاری داریم و تجربه‌های خوبی که ملی پوشان ما از دیدار‌های تدارکاتی کسب کردند. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا از ۴ بازی توانستیم ۳ دیدار را با پیروزی پشت سر بگذاریم. ۳ دیدار هم در کشور قطر داریم که باعث می‌شود تا بازیکنان با تجربه بالا مرحله مقدماتی را پشت سر بگذارند.

استیلی عنوان کرد: قبل از قرعه کشی جام ملت ها، شرایط به گونه‌ای بود که همه صعود ما به جمع ۴ تیم نیمه نهایی را قطعی می‌دانستند. بازی‌ها سخت است و هیچ بازی را نمی‌توان با دیدار دیگری مقایسه کرد. تیم ملی برابر تیم یمن از موقعیت‌هایی که داشت به نحو احسن استفاده کرد و این پیروزی باعث اعتماد به نفس ملی پوشان شد. تیم ویتنام هم خوب است و شاخصه اصلی ما مقابل این تیم شرایط فیزیکی بازیکنان است که می‌تواند به پیروزی ما کمک کند.

مدیر تیم‌های ملی در پایان درباره اینکه چرا تیم‌های استقلال و پرسپولیس با وجود بدهی به بازیکنان خود به برگزاری اردو در خارج از کشور اصرار دارند گفت: شرایط جوی به گونه‌ای است که کیفیت زمین‌های ما را کاهش داده است و حریفان تدارکاتی که در خارج از ایران هستند می‌توانند به آمادگی تیم‌ها کمک کنند و این دلایلی است که باعث می‌شود تا تیم‌ها به اردو‌های خارج از کشور علاقه داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

شاهرودی: امیدوارم تیم ملی امید به المپیک صعود کند/ تیم ملی می‌تواند جز سه تیم برتر آسیا با‌شد

تیم ملی فوتبال ایران، امید قهرمانی جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال یمن زیر ذره‌بین ملی پوشان ایران

تغییرات بزرگ در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران


انتهای پیام/

اظهارات استیلی درباره تیم ملی فوتبال امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار