معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم عنوان کرد؛

عدم همکاری مردم علت تاخیر آمبولانس‌های اورژانس قم

فراهانی گفت: علت تاخیر آمبولانس‌های اورژانس قم در رسیدن به محل حادثه، همکاری نکردن مردم در باز کردن راه عبور این خودروهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهدی فراهانی معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، تاثیر روحی و روانی آن باعث می‌شود مردم انتظار داشته باشند همان لحظه اورژانس به محل حاثه برسد، در حالی که رسیدن به موقع آمبولانس نیازمند ایجاد شرایطی است.

فراهانی از شهروندان درخواست کرد: هنگام تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نشانی دقیق محل حادثه را اعلام نمایند، راه را برای عبور این خودرو‌ها در معابر باز و از ازدحام در محل حادثه خودداری نمایند.

فراهانی با بیان این که ایجاد فضای ملتحب و بدبینی نسبت به اورژانس ۱۱۵ درست نیست، ادامه داد: نتیجه این کار خسارت به عموم مردم است؛ دستگاهی که در هر شبانه روز به طور میانگین ۳۲۰ ماموریت انجام می‌دهد نیازمند حمایت و همدلی است اورژانس دستگاهی حیاتی است که منافع آن به مردم می‌رسد و آحاد جامعه از خدمات آن منتفع می‌شوند این مساله از سوی اصحاب رسانه به طور مناسب فرهنگ سازی شود تا شاهد همکاری مردم با خودرو‌های اورژانس باشیم.

وی اضافه کرد: برخی مواقع آمبولانس اورژانس ۱۱۵ برای رسیدن به صحنه حوادث با مشکلاتی از جمله ترافیک و حتی پارک خودرو مقابل مبادی ورودی یا خروجی پایگاه اورژانس مواجه شده که مانع رسیدن به موقع کارشناسان می‌شود.

فراهانی تصریح کرد: به عنوان مثال در بیشتر اوقات شاهد هستیم مقابل پایگاه اورژانسی که مجاور مجتمع تجاری الزهرا مستقر است، خودرویی پارک شده که این مساله باعث می‌شود حتی اگر در چند متری این پایگاه حادثه‌ای رخ دهد، همکاران ما نتوانند حضور به موقع در محل حادثه داشته باشند.

وی ادامه داد: برخورد تند و توهین آمیز عده‌ای از مردم حاضر در محل حادثه نیز از مواردی است که موجب آسیب روحی کارشناسان این مرکز و در نتیجه تاثیر در روند امدادرسانی به مصدومان می‌شود.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دارای ۲۰ پایگاه جاده ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

انتهای پیام /الف

علت تاخیر آمبولانس‌های اورژانس قم همکاری نکردن مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار