مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم

کاهش ۲ درصد میزان هدررفت آب در قم

جان صادق پور گفت: میزان هدررفت آب در قم از ۱۹.۴۵ درصد در سال ۸۵ به ۱۷.۶۳ درصد در سال ۹۶ رسیده و جایگاه سوم را از این لحاظ در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اختیار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در کارگاه تخصصی بررسی عملکرد آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرکت‌های آب و فاضلاب پروژه محور، در قم، عمده مشکل کم‌آبی را هدررفت آب و سوء مدیریت در مصرف دانست و گفت: اگر موضوع مدیریت مصرف به صورت جدی پیگیری شود، مشکل کمبود آب شرب تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد شد.

وی افزود: میزان هدررفت آب در قم از ۱۹.۴۵ درصد در سال ۸۵ به ۱۷.۶۳ درصد در سال ۹۶ رسیده و جایگاه سوم را از این لحاظ در بین شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در اختیار دارد با تلاش و همت مضاعف به ویژه در بحث جلوگیری از انشعابات غیرمجاز، نصب کنتور و رفع سریع حوادث می‌توانیم این عدد را در کشور به زیر ۱۵ درصد برسانیم که این مهم نیازمند اراده جمعی متصدیان صنعت آب و همراهی مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در ادامه به تشریح اقدام‌های صورت گرفته در راستای کاهش آب بدون درآمد پرداخت و مدیریت فشار شبکه، تعویض کنتور‌های خراب مشترکین خانگی، اصلاح شبکه‌های توزیع، آموزش مدیریت بهینه مصرف برای مشترکین خانگی، زون بندی شبکه‌های توزیع، نشت‌یابی انشعابات و شبکه‌های توزیع، تحلیل عوامل حوادث شبکه توزیع و انشعابات و کالیبره کردن فلومتر‌های شبکه توزیع و تامین آب را از جمله این اقدام‌ها برشمرد.

صادق پور، کنترل کیفی آب و اصلاح شبکه را خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب قم برشمرد و ابراز داشت: شبکه‌های اجرا شده جزو سرمایه‌های ما به شمار می‌آید که اگر این شبکه‌های به موقع اصلاح نشود این سرمایه‌های عظیم از بین خواهد رفت.

وی، اقدام‌های فرهنگی و آموزشی را در کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف، مهم ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت‌های گسترده شرکت آب و فاضلاب قم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی به ویژه در مدارس تصریح کرد: امروز هیچ دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در قم نداریم که مفاهیم آب و نحوه صرفه‌جویی را فرانگرفته باشد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این کارگاه در سخنانی اظهار داشت: مدیریت مصرف آب یکی از اجزای اصلی مدیریت تقاضا در کشور است که در حال حاضر در اولویت فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی ادامه فعالیت‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های نمایشی و ترویجی، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در مدارس و اداره‌ها و ... را از جمله اقدام‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز با اقدام‌های گسترده‌ای که در سطح استان صورت گرفته است مسئولان و مردم به موضوع آب حساس شده‌اند و شاهد کاهش رشد مصرف آب هستیم.

علی سید زاده با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه سازگاری با کم‌آبی در کشور گفت: سازگاری با کم‌آبی نیاز امروز صنعت آب و فاضلاب و همه دستگاه‌ها و سیستم‌ها در کشور است و چاره‌ای نداریم که خودمان را با شرایط موجود وفق دهیم.

وی تشکیل دفاتر آب بدون درآمد در صنعت آب و فاضلاب کشور را نیز در همین راستا عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع گام مثبتی در وزارت نیرو بود که در راستای شناخت وضعیت موجود و ارائه راهکار‌های مناسب بر اساس آن شکل گرفت.

جان صادق پور آب بدون درآمد را معیاری برای سنجش بهره وری دانست و گفت: اگر به این موضوع به صورت جدی توجه شود به طور قطع اثر‌ها و منافع آن برای صنعت آب و فاضلاب کشور خواهد بود.

انتهای پیام /الف

میزان هدررفت آب در قم حدود ۲ درصد کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار