مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد؛

دقت کارشناسانه و محققانه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است

آیت الله سبحانی گفت: آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذاراست.

دقت کارشناسانه و محققانه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در پیام آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان به همایش اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم در قم آمده است: خداوند متعال را شاکریم که در چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، در شهر مقدس قم و در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س)، همایشی برگزار می‌گردد که خادمان قرآن کریم در عرصه چاپ و نشر این کتاب رحمت و هدایت، ثمره نزدیک به چهار دهه تلاش و کوشش مخلصانه خود را در حوزه صیانت از متن مقدس و انتشار قرآن کریم در جامعه به نمایش می‌گذارند تا با تبادل اندیشه‌ها و نظرات ارزشمند خود، مسیر خدمت به قرآن را هموارتر ساخته، دفتری وزین از برکات انقلاب تدوین و به درگاه خداوند رحمان و امت اسلام عرضه کنند.

وی افزود: آنچه در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم حائز اهمیت است، لزوم دقت کارشناسانه و محققانه به منظور پیش بینی سیاست‌های اجرایی واحد از سوی مراجع تصمیم‌گیر و قانونگذار و توجه به ضرورت وحدت نظر و دوری از تشتت و چندگانگی در این امر است.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام، باید به این موضوع به عنوان یک مسأله خطیر و مهم نگریست و همه نهاد‌های مؤثر باید برای انسجام این حوزه اعم از دست‌اندرکاران چاپ و نشر قرآن کریم از خوشنویسان، ناشران و چاپخانه‌های فعال در این عرصه حمایت بعمل آید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: از موارد مهم دیگری که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد کتابت قرآن کریم به نحوی است که عموم مردم بتوانند قرآن را به سادگی یاد گیرند و بخوانند. قطعاً استفاده از کتابت‌هایی که با فرهنگ نوشتاری ایرانی متفاوت باشد مردم را در انس و قرائت قرآن کریم به زحمت می‌اندازد.

وی در ادامه افزود: از درگاه الهی برای همه خادمان قرآن و برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این همایش و همه کسانی که در توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین همه ناشران، خوشنویسان و متولیان چاپخانه‌های فعال در چاپ و نشر قرآن توفیق خدمات مؤثر و مفید به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) را مسئلت می‌کنم و امیدوارم مؤید به تأییدات حضرت، ولی عصر (ارواحنا فداه) باشید.

انتهای پیام/الف

دوری از تشتت و چندگانگی در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.