رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛

ارزآوری ۱۷ میلیون دلاری برگ سبز/ صادرات بیش از ۱۳ هزار تن چای به کشور‌های خارجی

رئیس سازمان چای کشور گفت: صادرات۱۳ هزار تن چای ایرانی به خارج ، بیش از ۱۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

ارزآوری ۱۷ میلیون دلاری برگ سبز چای /صادرات بیش از ۱۳ هزار تن چای به کشور‌های خارجیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه امسال ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران شمال کشور خریداری شده، گفت: تاکنون ۲۵ هزار تن چای خشک از برگ‌های خریداری تولید شده است.

جهانساز با بیان اینکه خوشبختانه امسال بازار داخلی از رونق و وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: ۱۰۰ درصد چای‌های تولیدی به سمت بازار روانه شده است.

وی با اشاره به عرضه بیش از ۱۵ هزار تن چای در بازار‌های داخلی، گفت: به واسطه کیفیت و سلامت بالای چای ایرانی کشور‌های خارجی نیز خواستار استفاده از چای ایرانی هستند.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار تن چای به کشور‌های خارجی صادر شده است، افزود: هند، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان مقصد چای‌های ایرانی بوده است.

وی همچنین به صادرات این محصول به کشور‌های اروپایی همانند استرالیا، آلمان، کانادا و فرانسه اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال صادرات چای ایرانی به خارج از کشور بیش از ۱۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

انتهای پیام/ف

بیش از ۱۳ هزار تن چای به کشور‌های خارجی صادر شده است

برچسب ها: صادرات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.