آیت‌الله سبحانی عنوان کرد؛

در درجات والای انسانی باید مقام‌خواهی را کم و حقیقت‌خواهی را تقویت کرد

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر انسان بتواند مقام‌خواهی را کم و حقیقت‌خواهی را در خود تقویت کند به درجات والای انسانی رسیده و مقدار زیادی از راه را طی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل روایتی درباره اثرات حب جاه و مقام در انسان گفت: بر اساس این روایت، صدیقین کسانی هستند که مراحل اخلاقی را طی و به درجات والای انسانی رسیده‌اند و آخرین مرحله‌ای که باید آن‌ها طی کنند حب جاه و مقام است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اگر انسان بتواند مقام‌خواهی را کم و حقیقت‌خواهی را در خود تقویت کند به درجات والای انسانی رسیده و مقدار زیادی از راه را طی کرده است، و در تاریخ هم بوده که بسیاری از انسان‌های بزرگ به خاطر حب جاه و مقام نتوانسته‌اند درجات والای عرفانی را طی کنند، بنابراین باید بسیار در این زمینه مراقبت کرد.

وی افزود: بسیاری از افراد هستند که به خاطر حب جاه و مقام تمامی درجات خود را از دست می‌دهند، و در تاریخ نمونه‌های بسیاری را دراین‌باره می‌توان برشمرد که این افراد نتوانسته‌اند درجات والای عرفانی را به خاطر حب جاه و مقام طی کنند.

انتهای پیام/الف

آثار و پیامد‌های حب جاه و مقام در انسان از دیدگاه آیت‌الله سبحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار