آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد؛

سرآغاز حرکت انقلابی و خروشان مردم قیام ۱۹ دی بود

مرجع تقلید شیعیان گفت: قیام مردم قم به اندازه‌ای با عظمت بود که در چهلم شهدای قم در شهر‌ها یکی پس از دیگری حرکت انقلابی مردم آغاز شد و این حرکت‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان  پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳مرجع تقلید شیعیان۵۶ گفت: پس از چاپ مقاله توهین آمیز علیه مرجعیت و امام خمینی (ره) به قلم رشیدی مطلق گفت: پس از چاپ این مقاله فضلا و اساتید درجه اول را به منزلم دعوت کردم تا در این زمینه موضع گیری و حرکتی داشته باشیم و قرار شد که در ۱۹ دی درس‌های حوزه تعطیل شده و بازار نیز تعطیل شود و حرکتی علیه رژیم شاهنشاهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از جمع شدن مردم، حرکت به سمت بیوت علما آغاز شد و در نهایت مردم در مقابل بیت بنده تجمع کردند، افزود: بنده نیز وظیفه خود دانستم که در جمع مردم سخنرانی کرده و حرکت مردم به سمت حرم حضرت معصومه (س) آغاز شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه رژیم در چهار راه بیمارستان مردم را به گلوله بست، گفت: عده‌ای به شهادت رسیده و و بنده نیز دستگیر شده و فردای آن روز به خلخال تبعید شدم.

وی گفت: این حرکت در قم به اندازه‌ای با عظمت بود که در چهلم شهدای قم در شهر‌ها یکی پس از دیگری حرکت انقلابی مردم آغاز شد و دنبال شدن این حرکت‌ها به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

انتهای پیام/الف

قیام ۱۹ دی سرآغاز حرکت انقلابی و خروشان مردم بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.