مرجع رسیدگی به تمام مسائل مربوط به زنان در حوزه علمیه خواهران

در آئین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خواهران بر سیاست این مرکز برای رسیدن به مرجعیت علمی در تمام مسائل مربوط به زن و خانواده تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطح کشور فعال است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در قم افزود: ایجاد مراکزی در این سبک و سیاق گامی نو و مؤثر در تأثیرگذاری پژوهش‌های حوزوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در سطح حوزه‌های علمیه مراکز متعدد تربیتی، مشاوره‌ای و آموزشی فعال بوده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است، اما افتتاح و راه‌اندازی مرکز خدمات پژوهشی در نوع خود اقدامی بدیل و نوینی است.

بهجت پور اضافه کرد: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی در کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات حوزوی نقش بی‌بدیلی را می‌تواند ایفا کند، این مرکز در راستای شکوفایی تحقیقات خواهران طلبه حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر مهم‌ترین اهداف حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: رسیدن به مرجعیت دینی مسائل مربوط به زن مهم‌ترین هدف حوزه علمیه خواهران است، تقویت و ارتقای پژوهش‌های علمی می‌تواند حوزه علمیه خواهران را دررسیدن به اهداف تعیین‌شده یاری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران بر این است که فعالیت‌های علمی و تحصیلی خواهران طلبه صدمه‌ای به دیگر ساحت‌های زندگی و خانوادگی طلاب خواهر وارد نکند.

بهجت پور ادامه داد: حوزه علمیه خواهران برای عقب نماندن خواهران طلبه از امورات دیگر زندگی مانند ازدواج امکان تحصیل و علم‌آموزی را در خانه نیز فراهم کرده است، دسترسی به اساتید برجسته و تراز اول می‌تواند ساحت‌های پژوهش طلاب را ارتقا دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رویکرد آموزش پژوهش مدار حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: سیاست اصلی حوزه علمیه خواهران آموزش‌های پژوهش مدار است، آموزش‌های پژوهش مدار سبب تکامل علم و دانش در حوزه می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم، تأکید کرد: مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه علمیه زین پس امکان دسترسی طلاب در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور را به اساتید برجسته حوزوی فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حصاری ادامه داد: اساتید و پژوهشگران برجسته و شاخص حوزه‌های علمیه خواهر کشور ارتباط و تعامل مستمر با مرکز خدمات پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های اصلی راه‌اندازی مرکز خدمات پژوهشی حوزه علمیه گفت: در سال‌های گذشته طلاب شهر‌ها و مناطق دوردست برای دستیابی و به منابع و اطاعات با مشکلاتی جدی روبه‌رو بودند که این مرکز می‌تواند این خلأ مهم را پرکرده و از سفر مستمر آن‌ها به قم جلوگیری کند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در کنار افتتاح این مرکز مهم مشاوره‌ای و خدماتی از شش دستاورد مهم حوزه علمیه خواهران نیز رونمایی می‌شود.

گفتنی است مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران به همت معاونت مرکز مدیریت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و باهدف ترویج فرهنگ پژوهش و تولید علم در میان طلاب خواهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ الف

حوزه علمیه خواهران مرجع رسیدگی به تمام مسائل مربوط به زنان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.