معاون وزیر ارشاد:

حجم تخلفات در عرصه تبلیغات زیاد است

معاون وزیر ارشاد گفت: برخی‌ با زد و بند و خارج از رویه‌های تعریف‌شده، آگهی‌ها را به مجموعه‌های رسانه‌ای می‌دهند و حجم تخلفات در این عرصه زیاد است.

مشکلات اقتصادی گریبان کشور را گرفته است / خبرگزاری‌های کشور از اتحادیه اروپا بیشتر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشست مدیران رسانه‌های خراسان شمالی با اشاره به مشکلات زنجیره‌ای اقتصادی در کشور گفت: مشکلات اقتصادی امروز گریبان گیر مطبوعات شده و این موضوع نیز حلقه‌ای از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی ۶۰ درصد درآمدهای مکتوبات را از طریق آگهی‌های مستقیم دانست و افزود: اکنون آگهی‌های دولتی از سبد روزنامه‌ها و مکتوبات رفته است و این موضوع در پی اتفاقات و مشکلات کشور بوده اما بنا به دلایل مختلف می‌توان از این وضعیت به‌راحتی عبور کرد.

سلطانی فر از فعالیت ۲۵۰ الی ۳۰۰ خبرنگار در خراسان شمالی خبر داد و گفت: می‌توان مشکلات رسانه‌ها را رفع کرد و این اقدام از سوی مسئولان استانی قابل اقدام است و برخلاف سایر استان‌ها که تعدد روزنامه‌نگاران فراوان دارند در این استان امکان رفع برخی مشکلات و ایجاد کمک‌هایی برای خبرنگاران ممکن است.

وی با تأکید بر استفاده از امکانات محلی برای مطبوعات محلی نیز ازجمله اقدامات لازم در استان است و اظهار کرد: برخی‌ها با زد و بند و خارج از رویه‌های تعریف‌شده آگهی‌ها را به مجموعه‌های رسانه‌ای می‌دهند و حجم تخلفات در این عرصه زیاد است و برخورد لازم با این اتفاقات در حال شکل‌گیری است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور آموزش را جزو تأکیدات دیگر مجموعه امور مطبوعاتی وزارت ارشاد دانست و گفت: برای مدیران استانی باید کلاس‌های آموزشی نیز برگزار شود تا از ترس و نگرانی نسبت به روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران دوری کنند.

وی وجود بیش از ۶ هزار مجوز رسانه‌ای و ۴ هزار پایگاه خبری در کشور را نیازمند بازنگری دانست و افزود: تعداد خبرگزاری‌ها کشور از میزان اتحادیه اروپا بیشتر است و به‌جای سؤال دارد که این حجم از رسانه‌های مکتوب در کشور آیا موردنیاز است یا خیر؟

وی همچنین از وجود ۶۶۱ نشریه اقتصادی و ۳۳۰ نشریه ورزشی ازجمله شاهد مثال‌ها در عرصه‌های تخصصی نام برد و گفت: اگر این نشریه‌ها تأثیر موردنظر را داشتند باید در عرصه اقتصادی و ورزشی جزو برترهای جهان می‌شدیم.

وی در ادامه به موضوعات مختلفی ازجمله ایجاد رشته دانشگاهی تخصصی در دانشگاه دولتی و رفع مشکلات کانون‌های تبلیغاتی و اقدام نقادانه در عرصه رسانه‌ها پرداخت.

منبع: فارس

انتهای پیام / ب

وجود بیش از ۶ هزار مجوز رسانه‌ای در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.