در پی الفاظ رکیک تماشاگرنماهای هوادار؛

سوهان قم جریمه شد

كميته انضباطی فدراسيون فوتبال،تيم سوهان قم را به دليل اهانت هوادارانش به تيم‌ حریف جريمه كرد.

سوهان قم جریمه شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،كميته انضباطی فدراسيون فوتبال تيم سوهان محمد سيما قم را به دليل توهين هوادارانش به يكی از تيم‌های ميهمان جريمه كرد اما همچنان استفاده از الفاظ ناپسند در بازی های خانگی اين تيم رواج دارد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از بررسی گزارش ناظر مسابقه تیم‌های سوهان محمد سیما قم و مس سونگون ورزقان در هفته بیستم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، با توجه به حواشی به وجود آمده در این بازی نماینده قم را جریمه کرد.

 

جریمه 20 میلیونی و توبیخ سرپرست سوهان قم

در رای انضباطی صادر شده از سوی این کمیته، تیم سوهان محمد سیما قم به دلیل اهانت تماشاگرانش به تیم حریف به پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده، ضمن اینکه علی مسعودی سرپرست این تیم به دلیل اعتراض به تصمیم داور که باعث اخراج وی شد، با توبیخ کتبی کمیته انضباطی مواجه شده است.

اما بعد از صدور این رای در بازی خانگی اخیر تیم سوهان محمد سیما قم مقابل حفاری اهواز بود که برخی تماشاگران از الفاظ زشتی استفاده کردند، در حالی که این الفاظ در شان یک فضای ورزشی نیست، جالب‌تر این است که این شعارها و کلمات توسط یک نفر به تماشاگران منتقل می‌شده است.

 

الفاظ رکیک تماشاگران در بازی سوهان با حفاری

این در شرایطی است که سوهان محمد سیما قم این بازی را به تیم حفاری اهواز باخت و کمیته انضباطی هنوز تیم محبوب قمی‌ها را به خاطر این شعارها جریمه و یا محروم نکرده، در حالی که تیم حریف سه امتیاز مسابقه را از نماینده قم گرفته و با خود به اهواز برده اما بابت این الفاظ رکیک گلایه‌ای نداشته است.

آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که تماشاگران خونگرم قمی که در فوتسال ایران همیشه به خاطر علاقه زیاد به تیم شهرشان و تشویق پرشور مثالزدنی و مشهور بوده‌اند، باید به این نکته بیاندیشند که آیا فضای ورزش آن هم در شهری که تمام دنیا آن را مقدس می‌دانند باید به این شکل باشد؟

 

انتظار قمی‌ها از لیدرها و تماشاگران متعصب

خوب یا بد از نظر هر کس متفاوت است، اما باید به این موضوع مهم توجه داشت که چنانچه این کلمات در یک جمع کاملا ورزشی که بسیاری از حاضران آن نوجوان و جوانان آینده‌ساز این کشور هستند به کار برود خاطره تلخی را باقی می‌گذارد، آیا این بد اخلاقی‌ها را در جمع خانوادگی خودمان هم مطرح می‌کنیم؟

این در حالی است که تماشاگران متعصب قمی و لیدرهای فوتسال قم در عین تعصب به فوتسال از جایگاه شخصیتی بسیار بالایی برخوردار هستند و قمی‌های علاقمند به این رشته جذاب نگرانند که مبادا این جایگاه آنها با رفتار اشتباه عده‌ای که نام آنها را نمی‌شود تماشاگر گذاشت از بین برود.

انتهای پیام/ش

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.