روحیه ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری از شاخصه‌های شهید کاظمی

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران ، روحیه ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری را از شاخصه‌های شهید کاظمی خواند و گفت : شهید کاظمی همه وجودش وقف اطاعت از رهبری بود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدصادق ابطحی نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران امروز در مراسم گرامیداشت شهدا عرفه و سالگرد شهادت شهید احمد کاظمی اظهار کرد:  امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم ، شجره طیبه‌ای که ثمره 40 سال فداکاری و ایثار 230 هزار شهید و خانواده‌های آنان است ، خانواده‌هایی که برای حفظ و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی داغ‌ها دیده‌اند و فرزندانی که پدر از دست‌داده‌اند و اگر امروز در جمهوری اسلامی امنیت داریم و نام ایران لرزه بر تن دشمن می‌اندازد به دلیل فداکاری و خون همین شهدا است.

وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص جایگاه و منزلت شهدا تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم از شهدا و جایگاه آنان در دنیا و آخرت سربسته سخن می‌گوید مثلاً می‌فرماید «هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته‌شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» و همین نشان می‌دهد که جایگاه آنان برای ما قابل‌درک نیست.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران ادامه داد : آنچه برای ما مأنوس است ماندگاری یاد و نام شهدا در جامعه است اما آنچه قران مطرح می‌کند ماورا این تصورات است چراکه می‌گوید شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند، روزی که سبب می‌شود مقام آنان در روز قیامت بعد از انبیا و حتی قبل از علما باشد.

حجت‌الاسلام ابطحی با تبیین سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا ابراز داشت : رهبری چندی پیش فرمودند«شهدا زمانی که زنده بوده‌اند باجان خود از جمهوری اسلامی دفاع کردند و امروز با هویت و معنویت خود از این نظام دفاع می‌کنند»، این بدان معناست که ما مردم و مسوولان بر سر سفره شهدا نشسته‌ایم و ریزه‌خوار سفره‌ای هستیم که شهدا خون خود را فدای آن کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد : بنابر آمار بنیاد شهید نزدیک به 230 هزار شهید جان خود را فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و از طرفی حدود 3 هزار مدیر، امور کشور را در دست دارند که با حسابی ساده می‌توان گفت پای صندلی هر مسوول بیش از 70 شهید یعنی یک کربلا خون ریخته شده است.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران با تأکید بر آن‌که خون شهدا تکیه‌گاه مسوولان است، ابراز داشت: آیا کسی می‌تواند مسئول باشد و نسبت به چنین سرمایه سنگینی بی‌اهمیت باشد؟ اگر کمی تأمل شود می‌بینیم کسانی که راه کج رفته و به خون شهدا خیانت کرده‌اند سیلی سنگینی خورده‌اند و خواهند خورد چراکه شهدا اکنون هم با هویت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به سخنان سودجویانه برخی از مسوولان در شرایط اقتصادی امروز بیان داشت: زمانی که در تحریم دشمن به سر می‌بریم و انواع فشارها بر کشور وجود دارد، چه جای این سخن است که مسئول اجرایی کشور پشت تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی بگوید «در ابتدا سال متوجه شدیم ذخایر ارزی کشور به صفر رسیده است»؟ این حرف معنایی جز چراغ سبز نشان دادن به دشمن و زیر سئوال بردن اقتدار کشور است؟

وی افزود: اگر ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ذخیره ارزی کشور به صفر رسیده است، پس چگونه در روزهایی که آن بحران به وجود آمد، سکه و ارز کشور به تاراج رفت به‌طوری‌که رهبر انقلاب فرمودند «یکروی سکه آن‌کسانی هستند که خریدند، آن روی سکه آن مسئولی است که بی‌توجهی کرده و مراقبت در این مساله نداشته است».

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران ادامه داد: چطور ممکن است صندوق ذخیره ارزی کشور صفر باشد اما عده‌ای که کار تجاری نمی‌کردند توانستند ارز کشور را به قیمت دولتی بگیرند و در بازار آزاد به چند برابر قیمت بفروشند و در یک‌شب میلیاردها به جیب بزنند؟

حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص معیشت و اقتصاد مردم اضافه کرد: رهبری بارها فرموده‌اند که مسئولان، اقتصاد و معیشت مردم را به برجام اروپایی گره نزنند و این در حالی است که اتحادیه اروپا عنوان کرده بود «اگر آمریکا از برجام خارج شود ما برجام را ادامه خواهیم داد» و امروز می‌گوید ما «یک سازوکار بانکی قرار می‌دهیم تا جمهوری اسلامی بتواند با اروپا ارتباط تجاری برقرار کند».

وی اضافه کرد: این اتفاق قرار بود 10 آبان بیافتد که 10 آبان شد 10 آذر، بعد 10 آذر شد 10 دی و امروز 20 دی است ، این یعنی برجامی را ادامه می‌دهند که به‌قول‌معروف گربه‌رقصانی باشد و این نشان می‌دهد آنچه را مسوولان در آیینه نمی‌بینند ، رهبری در خشت خام می‌بیند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران در ادامه به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید کاظمی پرداخت و ابراز داشت: شهید کاظمی شخصیتی تلاش‌گر، بی‌ادعا و دلسوز هم در دوران دفاع مقدس وهم بعدازآن بوده، به‌طوری‌که نمود آن را می‌توان در آزادسازی خرمشهر دید، این شهید اولین کسی بود که وارد خرمشهر شد و بدون ادعا و خودبینی اعلام کرد خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت‌الاسلام ابطحی افزود : همچنین در حادثه بم این شهید بزرگوار خود را به آنجا رساند و از تمامی نیروهای نظامی خواست تا هواپیما و نیروهای کمکی خود را به آن شهر اعزام کنند و خود او همچون همه مردم ، مجروحان را از زیر آوار بیرون می‌کشد.

وی یادآور شد: شهید کاظمی در هر مجموعه‌ای که فعالیت داشت، غیرتمندانه خدمت می‌کرد به‌طوری‌که توانست اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران را در غرب کشور به رخ دشمن بکشاند و سیلی محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزند، همچنین خود را موظف می‌دانست هم‌صحبت تمامی نیروهای خود از سرباز تا فرمانده باشد و از آنان دلجویی کند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوایی سپاه پاسداران روحیه ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری را یکی دیگر از شاخصه‌های شهید کاظمی خواند و اذعان داشت: شهید کاظمی همه وجودش وقف اطاعت از رهبری بود به‌طوری‌که بارها متذکر شده بود مراقب باشید از فرمایش رهبری تخطی نکنید که عزت جمهوری اسلامی وابسته به مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام ابطحی مقابله با شایعه‌سازی دشمن را وظیفه همه مسوولان و مردم دانست و تأکید کرد: مقابله با شایعه سازی‌های دشمن در هر زمینه‌ای وظیفه همه مردم و مسئولان است که باید باروحیه جهادی به مقابله با آن بپردازند.

وی تصریح کرد:  دشمن بارها گفته است جمهوری اسلامی ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید اما به فضل خدا امسال، در دهه فجر مردم ما باشکوه‌تر از سال‌های گذشته، سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار خواهند کرد و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

 

انتهای پیام/م

نقش شهید کاظمی در فتح خرمشهر و زلزله بم

برچسب ها: سپاه پاسداران ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار