سخنرانی سراسر ضدایرانی پمپئو در قاهره برای توجیه حضور نظامی آمریکا در منطقه

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی‌ای در پایتخت مصر ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران را برای توجیه حضور نظامی کشورش در خاورمیانه تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی‌ای در «دانشگاه آمریکایی قاهره» ادعاهای بی‌اساس و تکراری خود علیه ایران را تکرار کرد و گفت: رئیس جمهور ترامپ به چشم‌پوشی آگاهانه ما از خطر ایران پایان داد و آمریکا را از توافق شکست خورده هسته‌ای بیرون کشید.

پمپئو افزود: ما در دولت کنونی کمپین فشار را بر ایران آغاز کرده‌ایم. ما تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کردیم که هرگز نباید برداشته می‌شدند. تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران قویترین تحریم‌ها در تاریخ هستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: ما تا زمانیکه ایران رفتار خود را مانند یک کشور نرمال تغییر ندهد، فشار‌ها را سخت‌تر و سخت‌تر خواهیم کرد. مادامیکه ایران به مسیر کنونی خود ادامه دهد، ملت‌های خاورمیانه روی امنیت و ثبات اقتصادی را نخواهند دید و رویا‌های مردمان‌شان محقق نخواهد شد! کشور‌های منطقه خاورمیانه در حال کار با آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های شرورانه ایران و تلاش این کشور برای دور زدن تحریم‌ها هستند. کار مقابله با ایران هم‌اکنون به یک تلاش جهانی تبدیل شده است، کشور‌ها در حال تلاش برای صفر کردن واردات نفت ایران هستند!

او در اظهاراتی مداخله‌جویانه و ضمن حمایت  از فتنه سال ۸۸ در ایران، افزود: در نتیجه غفلت و سکوت ما در قبال اعتراضات ۲۰۰۹ در ایران، این کشور نفوذ خود را در یمن، سوریه و عراق بیشتر کرد و اکنون حزب‌الله در زرادخانه‌های خود بیش از صد هزار فروند موشک دارد که به سمت متحد ما، اسرائیل هدف گرفته شده است. ما از اتفاقات گذشته این درس را گرفته‌ایم که هرگاه آمریکا عقب‌‎نشینی کند، متحدان ما در منطقه به دردسر می‎افتند.

پمپئو درباره خروج نیروهای آمریکا از سوریه در اظهاراتی متناقض گفت: آمریکا تا زمانی که جنگ علیه تروریسم پایان نپذیرد، از خاورمیانه عقب‌نشینی نمی‌کند. خروج نیروهایمان از سوریه هیچ تغییری در مأموریت ما ایجاد نمی‌کند. ما از شرکای خود می‌خواهیم اقدامات بیشتری انجام دهند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: ایالات متحده از تلاش‌های اسرائیل برای ممانعت از تبدیل شدن سوریه به یک لبنان جدید حمایت می‌کند. تا زمانیکه ایران در سوریه حضور داشته باشد، ایالات متحده در بازسازی این کشور مشارکت نخواهد کرد. ایالات متحده با دیپلماسی تمام نیرو‌های وابسته به ایران را از سوریه بیرون خواهد کرد. دولت ترامپ در حال ایجاد یک «اتحاد راهبردی خاورمیانه» است تا با مهمترین تهدید‌های منطقه مقابله کند. اتحاد‌ها و روابط جدیدی بین اسرائیل، عمان، عربستان و عراق در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۹:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء خدای را سپاس که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد
آخرین اخبار