چقدر پروتز‌های غلطی که در پیکره اجتماع می‌گذاریم و محاکمه نمی‌شویم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: ما اقتصاددان‌ها، برنامه ریزان و جامعه شناسان بابت ایمپلنت تقلبی و پروتز‌های غلطی که در پیکره اجتماع می‌گذاریم محاکمه نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  دکتر نعمت الله اکبری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در همایش یادمان روز ملی توسعه همزمان با ۲۰ دیماه سالروز شهادت امیرکبیر در موزه ملی مجموعه جهانی و تاریخی باغ فین گفت: وقتی خبر محاکمه دو پزشک اصفهانی را از تلویزیون به خاطر کاربرد ایمپلنت تقلبی در ستون فقرات و بدن بیماران شنیدم با خود گفتم ما اقتصاددان ها، برنامه ریزان و جامعه شناسان چقدر ایمپلنت تقلبی و پروتز‌های غلط در پیکره اجتماع گذاشتیم که کسی متوجه نیست و ما به ازای عینی ندارد و بابت آن محاکمه نیز نمی‌شویم.»

وی با اشاره به اینکه «تا دلت بخواهد ایمپلنت و پروتز تقلبی کار گذاشتیم و جایی محاکمه نمی‌شویم» افزود: مشکلی که ما اقتصاد دان‌ها و سیاست گذاران و برنامه ریز‌ها داشتیم اینست که به دستاورد‌ها توجه نمی‌کنیم.

به گفته وی، ما دانشگاهیان، نخبگان، جامعه شناسان، عالمان سیاسی و سازمان‌ها متهمان ردیف اول هستیم.

دکتر اکبری، با تاکید بر اینکه بسیاری چیز‌ها که افتخار ما بویژه علوم انسانی‌ها بود امروز دردسرساز شده است گفت: همه مدل‌های برنامه ریزی ما توسعه را نابود کرد.

وی با تاکید بر لزوم پویش فکری ما به آینده پژوهی گفت: توسعه در گرو آینده پژوهی است.

دکتر اکبری، در ادامه ورود خود از دوسال قبل تاکنون به سازمان برنامه اصفهان را یادآورشد و گفت: از وقتی که آمدم بر روی دو موضوع مهم از جمله برج‌های کبوترخانه و قنات ها‌ی استا به جد در کنار مسایل دیگر خیلی وقت گذاشتم و اهمیت دادم.

وی، تصریح کرد: ۴۴۸۰ قنات در استان اصفهان داریم که شاید ۴۰ میلیارد تومان سال گذشته با استدلال‌های خود برای نجات بخشی آن پول گرفتم.

به گفته وی، بیش از ۱۸۰۰ برج کبوترخانه در استان وجود دارد که به عنوان یک کارخانه بیولوژیک محسوب می‌شود و فقط هزینه احداث دارد، اما خراب شده است.

دکتر اکبری، اظهارداشت: به طور قطع رد پای کشاورز و رعیت در نابودی آن نیست بلکه همه مدل‌های برنامه ریزی ما آن را نابود کرد.

شایان ذکر است: یادمان روز ملی توسعه همزمان با ۲۰ دیماه سالروز شهادت امیرکبیر با سخنرانیمحسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان و حضور مسئولان استانی و شهرستانی در موزه ملی مجموعه جهانی و تاریخی باغ فین همراه با رونمایی از تمبر روز ملی توسعه با تصویر امیرکبیر و مرحوم دکتر عظیمی اقتصاددان معاصر برگزار شد.

این یادمان یک روزه با گشایش خانه موزه توسعه ایران در منزل مرحوم دکتر عظیمی در شهرستان آران و بیدگل ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

ما بابت ایمپلنت تقلبی و پروتز‌های غلطی که در پیکره اجتماع می‌گذاریم محاکمه نمی‌شویم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.