فیلم مستند از لحظه کشف پیکر مطهر شهید حجت الله خانلر خانی

ویدئویی اختصاصی از لحظه کشف پیکر مطهر شهید " حجت الله خانلر خانی " در مهرماه سال ۹۶ درمنطقه شرق بصره در فضای مجازی منتشر شده است.

فیلم مستند از لحظه کشف پیکر مطهر شهید به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول ۸ سال دفاع مقدس شرایط سخت و متفاوت حاکم برمناطق عملیاتی سبب می‌شد تا پیکر بسیاری از شهدا در محدوده‌ای قرار بگیرد که امکان جابه‌جایی و انتقال پیکر پاکشان وجود نداشته باشد. پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و اعلام شدن پایان جنگ تحمیلی یکی از مهم‌ترین اموری که در دستور کار مسئولین قرار گرفت تفحص و تلاش برای  پیدا کردن پیکرهای پاک این شهدا بود.

در حال حاضر تفحص پیکر پاک شهدای دوران دفاع مقدس سال‌هاست همچنان در مناطق عملیاتی مختلف جنوب و غرب کشور و مناطق برون مرزی در کشور عراق انجام می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده تا به حال پیکر مطهر بیش از  ۴۵ هزار شهید در طی پروسه تفحص شهدا کشف شده  است. در این راه همچنین اعضای تیم تفحص خالصانه و جان بر کف قدم در این راه نهادند و خطرهای این مسیر را به جان خریدند.

به تازگی ویدئویی اختصاصی از لحظه  کشف پیکر مطهر شهید " حجت الله خانلر خانی " از  شهر شاهرود در مهرماه سال ۹۶  در منطقه شرق بصره در فضای مجازی منتشر شده است. حجت‌الله خانلرخانی در تیرماه ۶۱ طی عملیات رمضان از ناحیه گلو مورد اصابت تیر قرار گرفت و به دلیل جراحات وارده جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. این شهید در حوزه پاسگاه زید تفحص و پس از شناسایی مقدمات انتقال او به شاهرود صورت گرفت و پس از ۳۵ سال به شاهرود بازگشت.

در ادامه می‌توانید  فیلم مستند از لحظه کشف پیکر مطهر  شهید خانلر خانی را ببینید. در این ویدئو در کنار دقت و تلاش تیم تفحص، لحظات متفاوت توسل جستن این تیم  به ائمه اطهار نیز دیدنی است.

انتهای پیام/

لحظه کشف پیکر مطهر شهید " حجت الله خانلر خانی "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار