در تالار مرکزی شهر؛

آغاز به کار نمایشگاه کتاب کودک و نوجوانان در قم

دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوانان در قم با حضور 110 ناشر از سراسر کشور تا 28 دی ماه سال جاری برپا است.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب کودک و نوجوانان در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان عصر پنجشنبه بیستم دی ماه در تالار مرکزی شهر با حضور آیت الله سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گشایش یافت.

 سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت:110 ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان حضور دارند،این نمایشگاه  تا 28دی از ساعت 9 تا 13 و از ساعت  15 تا 21 برپا است

وی افزود: در نمایشگاه امسال کتاب کودک و نوجوان ۱۸هزار عنوان کتاب تخصصی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف عرضه می‌شود.

حسینی کاشانی افزود: در حال حاضر 300میلیون تومان بن هم به این نمایشگاه اختصاص یافته و علاقمندان می‌توانند با ارائه هر کارت ملی یکصد هزار تومان بن با تخفیف ۲۰درصد دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناشران حاضر در این نمایشگاه نیز حداقل ۳۰درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته‌اند.

بهرام سرمست استاندار قم هم در سخنانی با اشاره به شکاف بین نسلی ایجاد شده، گفت: برای انتقال اطلاعات نسل قدیم به جدید، تنها کتاب است که می‌تواند نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

استاندار سرانه بسیار پایین فرهنگ مطالعه را در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ مطالعه از شاخص‌های توسعه است و باید افزایش یابد.

سرمست توسعه قرائت خانه‌های عمومی را در کنار کتابخانه‌ها راهکاری برای این منظور دانست و افزود: از این طریق می توان فرهنگ مطالعه را به سنین پایین‌تر نیز گسترش داد.

وی تصریح کرد: اگر چه امروزه فضای مجازی تا حد اعتیاد در جوانان رواج یافته است اما این وسیله به هیچ وجه نمی‌تواند جایگاه کتاب را پر کند چرا که فضای مجازی ماندگاری اطلاعات ندارد.

استاندار همچنین بر فعال شدن شهرک چاپ و نشر و تکمیل نمایشگاه دائمی قم هم تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوانان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار