جزئیات سیاست جدید سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو

مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.

افزایش تولید خودرو و عمل به تعهدات فروش، سیاست جدید تنظیم بازار برای آرامش بازار خودروبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد و گفت: در بخش خودرو‌های پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت با توجه به شرایط جدید، خودروساز‌ها مکلف به افزایش تولید بر اساس برنامه ارائه شده و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

تابش ادامه داد:  شرکت‌های خودروسازی مکلف هستند حداقل ۸۰ درصد تولید خود را به تعهدات معوق اختصاص داده و ۲۰ درصد فروش فوری با هدف کاهش نرخ بازار داشته باشند.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از وظایف خودروساز‌ها عمل به تمامی تعهدات فروش قطعی و فروش فوری بر اساس قیمت‌های مندرج در متن قرارداد است که هیچ افزایشی مشمول آن‌ها نخواهد بود.

تابش افزود: خودروسازان در تعهدات پیش فروش عادی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها تا ۳۱ مردادماه ۹۷ است به قیمت‌های مصوب مورد عمل در موعد تحویل (مندرج در فرم قرارداد) ملزم هستند و نباید افزایشی نسبت به قیمت‌های مصوب داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای تعهدات پیش فروش عادی با قیمت زمان تحویل که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها بین یک شهریور تا ۳۰ دی ماه امسال است با لحاظ ارزش روز ودیعه مشتری، و افزایش‌های ناشی از تغییرات هزینه‌ای برای شرکت‌های خودروساز اعم از مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز محاسبه و دریافت کنند.

وی در خصوص تعهدات فروش عادی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها از ابتدای بهمن ماه امسال به بعد است، گفت: این تعهد‌ها بر اساس شرایط مندرج در فرم قرارداد که حاصل توافق بین مشتری و خودرو ساز است تعیین و اجرایی خواهد شد.

تابش  در خصوص خودرو‌های خارج از شمول قیمت گذاری شورای رقابت تصریح کرد: در این بخش نیز شرکت عرضه کننده مکلف است تعهداتی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها تا ۳۱ مردادماه امسال است را مطابق قیمت رسمی شرکت در موعد تحویل (مندرج در قرارداد) رعایت کند و نباید افزایشی نسبت به قیمت مذکور داشته باشد.

مدیر عامل سازمان حمایت بیان کرد: تعهدات فروشی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها یک شهریورماه امسال به بعد است (اعمال تغییرات نرخ برابری ارز) بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل و آیین نامه آن خواهد بود که ظرف اوایل هفته در کمیته خودرو مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در موضوع مذکور، حفظ ارزش پول خریدار و دفاع از حقوق مصرف کننده اولویت اصلی سازمان حمایت است.

به گفته تابش، قیمت تعهدات جدید سررسید نشده نیز راسا توسط شرکت‌های عرضه کننده و با رعایت ضوابط قیمت گذاری خواهد بود.

مدیر عامل سازمان حمایت تصریح  کرد: در هر دو گروه خودرویی و شرایط قید شده برای ایفای تعهدات آنها، سود مشارکت و تاخیر در تحویل مطابق مفاد مندرج در ماده (۴) آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، از قیمت نهایی کسر می‌شود.

وی یادآوری کرد: خودرو‌های مشمول، خودرو‌هایی است که به استناد مصوبه نهمین جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی در مردادماه امسال از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است که قیمت گذاری خودرو‌های گروه سایپا شامل انواع محصولات ایکس۱۰۰ (سایپا ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۵۱)، ساینا و تیبا و محصولات گروه ایران خودرو شامل انواع سمند، پژو ۴۰۵ (GLX و SLX)، پژو پارس سال و انواع پژو ۲۰۶ و راناست.

انتهای پیام/

اخطار سازمان حمایت به خودروسازان: مکلف به افزایش تولید و عمل به تعهدات هستید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۲۰:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با سلام.
طبق اعلام سازمان حمایت در سایت سازمان و شخص جناب تابش در بخش خبری 22 شبکه دوم سیما خودروسازها مکلف هستند خودرو های موعد تحویل از 1 شهریور 97 تا 30 دی ماه 97 را حداکثر با 30 درصد افزایش به مشتریان تحویل دهند. شرکت ایران خودرو اعلام کرد این کار را خواهد کرد اما شرکت سایپا( در سامانه کدال) اعلام کرده است تا30 آذر 97 با این قانون تحویل خواهد داد و بعد از آن را به قیمت 5 درصد زیر بازار تحویل خواهد داد. مگر تحویل تا 30 دی 97 بر خودروسازها تکلیف نشده است؟
چرا سایپا شانه خالی میکند
الان اواخر دی ماه است و قانون مکلف کرده خودرو های دی را هم حداکثر با سی درصد افزایش عرضه کنند
لطفا پیگیری کنید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۱:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
نمردم و دیدم پراید ۸ میلیونی رسید به ۴۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۷
قانون افزایش 30 درصد و ... اگر هم درست باشه باید از بهمن اجرا بشه .. چون هیچ قانونی عطف به ماسبق نمی شود پیش فروش های موعد تحویل تا دی ماه باید به همان قیمت روز تا قبل از این مصوبه حساب بشه .. البته اگه قانون و عدالتی باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۲۰:۵۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سایپا گفته تا آذر 30 درصد افزایش میده و دی رو قیمت ازاد میخواد بده کجای کاریم
-
دردمند
۱۳:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۷
مقصرمامردمیم اگر خریدن را تحریم کنیم و هرچه گفتند کورکورانه قبول نکنیم و برای همین خودروها که خودتان نوشتید پیش خرید نکنید و صف نبندید مجبورند قیمتها را به قیمت قبل برگردانند ولی متاسفانه ما مردم همینهائی که این موارد را می نویسیم الان بگویند برای یکسال دیگر ثبت نام می کنیم با قیمت همانروز دورباره می ریم و سرمایه هامون رو میدیم به اونها و ثبت نام می کنیم ـ تکرار میکنم فقط نخریدن جواب میده ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
Daniel
۱۲:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۷
13دی 1397
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قیمت خودرو‌ها به دلیل ثبات در نرخ خودروهای وارداتی و داخلی تا پایان سال افزایش نمی یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ازقم
۱۱:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۷
باسلام وادب خدمت معاون وزیرمحترم صمت- به استحضار شما می رسانم مگر جهت تعین قیمت خودرو نباید ازدستور العمل وقانون تبعیت شود پس چرا قانون ماده4 و7 آیین نامه حمایت ازمصرف کنندگان که با امضاء بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی معاون اول محترم رئیس جمهور رسیده تفسیر می شود به صراحت گفته شده قیمت خودرو می بایست براساس تاریخ تحویل خودرو درفرم قرارداد می باشد پس اگر چنین است پس چرا دیگر این همه تفسیر ندارد مگر این باشد که اصلاحیه ای جدید ابلاغ شده که این چنین نیست لطفا یک مسئول آگاه از سازمان حمایت بصورت خیلی صریح وآشکار تکلیف افرادی که خودروی تحویلی آنان بصورت پیش پرداخت با تاخیر ازیک ماه تا6 ماه دارند چه میشود باکدام قیمت مبنای محاسبه است باوربفرمایید مردم درفشار کامل قراردارند لطفا شما دیگر به آن دامن نزنید لطفا یک مسئول آگاه به تمامی موارد جواب قطعی بدهد تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ دی ۱۳۹۷
ای خدا یکی به فریادمون برسه امام زمان کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از بی کیفیت سازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۷
دیگه نمیتونیم تحمل کنیم . . .دوتا کارخونه دارن برا این دولت تعیین تکلیف میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
یعنی چی که قیمتها ازاد میشه. .ارزش پولمون از بین رفته.تورم رو روی پولامون حساب کنن قیمتهارو ازاد کنن . .تو این مملکت بیشتر از اینا ازش انتظار نیست.ما با پول کارگری این پولا رو به دست اواردیم بعد عمری یه ماشین خواستیم بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۷
خودرو ساز اگه تولید نداره چرا پیش فروش میذاره.پول مردم گرفته که بدهی هاشو بده .از موقع ثبت نام تا الان ارزش پولمون یک سوم شده.یا پولمونو با تورم حساب کنه و برگردونه یا خودرو با قیمت منطقی زمان ثبت نام باید تحویلمون بده.قوه قضاییه باید ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ دی ۱۳۹۷
سازمان حمایت از خودرو ساز نه حمایت از مردم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۷
چرا به مردم این همه ظلم میکنند؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۷
اقتصاد برپایه عرضه و تقاضا شکل میگیرد علت گرانی خودرو و بی کیفییتی و عدم زشد این صنایع همین سازمان های عریض و طویل می باشند که بدون هیچ کار و تلاش مفید و ایجاد ارزش افزوده
از بودجه عمومی استفاه میکنند و دایه مهربانتر از مادر شده و با صخبت و بخش نامه و به اسم حمایت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از پولدارها و کارخونه دارها نه مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
روحانی باعث گرونی شد
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۷
اگه خودروسازها قطعه نداشتند و اگر قیمت خودرو پایین بوده و صرفه اقتصادی نداشته پس چرا خودروسازان چندین هزار دستگاه خودرو را در عرض چند ثانیه پیش فروش کرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۷
هموطن مسلمان پراید شش میلیونی راچند پای هموطنت میخوای حساب کنی
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز کشور
۲۳:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
حتی اگر تحویل خودروهای تعهد شده بدون افزایش قیمت باعث ضرر خودرو سازان میشود عقل ومنطق ایجاب می کند بر آتش متقاضیان مظلوم بنزین نریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مردمی که پول پس انداز کرده بودن توی بانکا برا خرید ماشین یا چیز دیگه تکلیف بی ارزش شدن پول اونا چی میشه با تصمیمات لحظه ای و بخشنامه ای شما
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
این مدیران خودروساز بدتر از دولت های اجنبی دارن روی مردم فشار میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
قدرت خرید مردم اومده پایین نمیتونن ماشین بخرن ، درآمدشون افت کرده دولت محترم دست و پا میزنه جبران کنه بخدا قسم اگه این تصمیمات ذره ای بخاطر مردم باشه .
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم مستاصل
۲۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
الفاتحه
برسازمانی که فلسفه وجودیش حمایت از مصرف کننده مظلوم وبی رفاع است است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
منافع بعضی ها در گرو همین تحریمهاست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ما از حقمون نمیگذریم
Iran (Islamic Republic of)
یک مظلوم وبی پناه از ظلم خودرو سازان
۲۳:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
از خبرگزاری فارس خواهسمندیم در جهت صیانت از حقوق خریداران فلک زده حمایت اساسی کند واز سانسور نظراتی که حاوی بی احترامی نیست خودداری کند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
2 ما هرکی زورس بیشتر داشته باشه وپول نرخ میزارن رو احناس بونجول مثل ایران خودرو و سایپا باکمک دولت
Iran (Islamic Republic of)
hhh
۲۳:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
آقا علی
کجا میخای شکایت کنی و حرفتو بزنی؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۲۲:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مني كه سر رسيد تحويل خودروم مهر بوده و سه ماه از سر رسيد خودروم گذشته چه گناهي كردم كه بايد بيست ميليون پول اضافي بدم
لعنت الله علي القوم الظالمين
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
وضعیت خودرو بدجور خرابه با این درآمد و با این قیمت گذاری خیلی ناجور هست وضعیت لوازم خودرو هم همین جور ........مردمی که قدرت خریدشان ضعیف بود این دفعه له شود ...زن و بچه مردم ماشین شوده آرزو براشون .......خدایا خودت کمک بکن
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۲:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
یکی از مسائلی که در روابط دنیوی ما انسانها متفات هست اینگونست که ما همیشه چوب خدا را میبینیم که اماده فرود است بر سر ظالمین، و همیشه تذکرمون ب دیگران چنین است,تفاوت در اینجاست که چوب بالای سر خودمان را هیچ وقت نمیبینیم، هشدار من به کم فروشان است، بترسید از خدا که چوبش بیصداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خود دولت گران مي كنه چون به جيب خودشون ميره
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۲:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خدايا چه آمده بر سر ما که اين گاري ها رو ميخريم به لطف خدا کسي نيست ازشون بپرسد که چرا اين قدر قيمت رو افزايش دادن ولي امنيت اش رو هيچ تغييري ندادن
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۲:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مگر میشود برای پیش فروش های عادی قیمت زمان تحولی را در نظر گرفت که از موعد تحویل مندرج در قرارداد گذشته است این کجای عدالت است؟؟ گیریم خودرو ساز خودرو را با 2 سال تاخیر تحویل داد یعنی من خریدار میبایست به قیمت سال 1400 پرداخت کنم این کجای عدالت است.
دقیقا در سال حمایت از کالای ایرانی به من جوان یاد دادید دیگر در تمام عمرم سراغ کالای ایرانی نروم زیرا چنان ازت میران بیرون که هیچ وقت سراغ جنس ایرانی نری. من زمانی ثبت نام کردم که این تورم نبود حتی سکه های کادوی عروسیم رو فروختم پول پیش پرداخت این ماشین رو جمع کردم الانم هرچه پس انداز دارم باید بابت مابقی این پول پرداخت کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ما و این همه خوشبختی محاله!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامدی
۲۲:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
بابا یه خورده انصاف داشته باشید. مگه دلار برا خودرو ساز گران شده؟ من. ۳۱شهریور باید خوردوم را میگرفتم. ولی شرکت انقدر دست نگه داشت تا گران بفروشه. خب همان موقع اگه اعلام میکرد که نمیخواهد به تعهد خودش عمل کند منم یه خاکی به سرم میرختم. متاسفم به خودم که گول خوردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف است هر کاری می خواهید میکنید من شما به خدا واگذار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۱:۵۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
فاتحه برای خودمان چون نمایندگان هم اکثرشان سهامداران خودرو هستن
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۲۱:۴۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
این هم یک سواستفاده دیگه برای خودروسازان ، فقط بلدن خون مردم مک بزنند وتو شیشه کنند، در این مملکت هیچ کس نیست که حق مردم از این خودروسازان بگیره ؟؟ اگر مردم شرکت ایران خودرو و سایپا و دیگه خودروسازان داخلی را نخواهند باید کی را ببینند، دست از سر مردم بردارید
Germany
یک مظلوم خریدار خودرو وبی پناه برای شکایت در محکمه
۲۱:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
بی منطق ترین وظالمانه ترین تصمیمی است که این نهاد ضد مصرف کننده گرفته است جز تاسف عمیق وآه جانسوز بر این مدیریت افسار گسیخته حرف دیگری ندارم آی مدعی العموم
اگر واقعا مدعی هستی بسم الله
Qatar
سعید
۲۱:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
این واقعا اجهاف در حق مردم هست که سازمانی به اسم حمایت از مصرف کنند تا کنون از بدو تاسیس تمام سیاستهایش نتنها حمایت از مصرف کننده نبوده بلکه تمام قدر از تولید کننده حمایت کرده
گرانی هر روزه خودرو که از ۱۲ سال قبل کلید خورد به کنار کاری با ان نداریم
کدام دفعه این ارگان تولید کنندگان را مجبور به تعهدهای گارانتی و یا سود سپرده و ...کرده؟
چندین بار و چه وقت هنگامی که در این ۱۲ سال تولید کنندگان به تعهدات گرانتی عمل نکردند به مراجعه ضینفع شکایت کرده؟؟؟
تا کجا باید به اسم مردم به جیب تولید کنندگان رفتار کند؟
حتما باید مردم خودشان دستبکار شوند و کمپین نخریدن خودرو و ...به راه بیندازند تا کمر تولید شکسته شود
جای تاسف هست که مسولان در خواب فرو رفته اند و نخریدن مردم را عامل رکود تولید می دانند
در صورتی که ضعف مدیریت و نبود انگیزه در بهینه کردن تولید و نگاه به صادارت مشکل اصلی تولید کنندگان ماست
تا زمانی که به تولید کنندگان این تضمین را بدهیم که با تعرف گمرکی ،یا ممنوعیت واردات ،می تواند به هر قیمتی تولیدات خود را در کشور به فروش برساند ،می شود این مشکل ۴۰ ساله
وزیر محترم صنعت از خواب بیرون بیاید،مشکل کشور در چرخ صنعت و قدیمی بودن ان نیست،مشکل از انحصار نگاه مدیران تولید فقط به بازار داخل هست
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۰:۳۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
واقعا متاسفم. من از شرکت ایران خودرو اسفند 96 ثبت نام کردم تحویل شهریور.حالا بعد از این همه تاخیر در تحویل باید کلی پول اضافه هم بدم.کی جوابگوی این همه ظلم هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام فقط یک مورد ما نه سود مشارکت میخواییم نه جریمه تاخیر نه خودرو فقط همان اصل پول ثبت نام ما را به دلار همان سال گذشته پرداخت کنن من که برای ساندرو ۲۷میلیون دادم میشه با دلار زمان ثبت نام چند. دلار؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
ریس سازمان حقوق مصرف کنندگان تا الان کجا بودی. چرا خودرو سازها جریمه تاخیر در تحویل خودرو رو با اینکه ۳ ماه از تحویل خودرو گذشته ولی هنوز پرداخت نمیکنن .
Netherlands
حجت
۲۰:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
برج دو ثبت نام کردم تا برج شش تحویل بدهند.برج شش که تحویل ندادن حالا هم با مبلغ بیشتر میخاد تحویل بده .تا کی باید تاوان سوء مدیریت اقایون و ایران خودرو رو بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مگه الکیه روزی یه قانون تصویب میکنید سازمان حمایت از خودرو سازان باید تصمیات این مافیای بزرگ خودرو رو تصویب کنه نه قوانینی که از این مردم که با هزار امید یه ماشین نوشته بعد یه سال بیان بگن نمیدیم .باید مابه تفاوت بدید
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۰:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع وزیر صنعت و معدن و همه کسانی که موعد دعوتنامشون توسط خودروساز گذشته است طبق آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو وطبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) می باشد و در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
من دیگه هیچ وقت نمیتونم ماشین بخرم. خدا خیرشون نده. تازه یه خرده پول جمع کرده بودم تا قسطی ماشین بخرم، خورد به این گرونی ها. می‌خواستم هم وسیله زیر پام باشه که زن و بچه‌مو جابجا کنم، هم باهاش کار کنم. بی نظارتی و بی صاحبی، مملکت رو به این روز انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع وزیر صنعت و معدن و همه کسانی که موعد دعوتنامشون توسط خودروساز گذشته است طبق آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو وطبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) می باشد و در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۹:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مگه می شود هم زمان ثبت نام کنی و قانون برای تغییر کند.
سال گذشته در برنامه پیش فروش کردم و شهریور انتاب کردم
حالا شامل قانون نمی شوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام مگه چند درصد قطعه خودرو ما از بیرون کشور تهیه میشه که شما بر حسب دلار قبل و حالا دارید حساب می‌کنید اصلا مگه شما نمی‌گوید تولید ملی پس چه ربطی به دلار داره اگه ربطی به دلار داره پس شما هنوز دارید خودرو وارد می‌کنید پس تولید داخل نیست اگه هم چند قطعه هست که از بیرون وارد می‌کنید که اینقدر نباید قیمت افزایش بدید و اگه قطعه وار نمی کنید این دانش خود شما هست پس خود تحریمی کردید ربطی به تحریم نداره یکی جواب من بده تا بهمم میدونم که این سوال خیلی ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۳۹۷
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۳۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اگر به گفته خودرو سازها ۱۲۰۰۰ از قطعات ckd محصولات رنو به دستشون رسیده پس چرا تحویلشون را تا عید می خوان طول بدن.؟؟؟چون میخوان از این زمان سو استفاده کرده و محصولات تولیدی را در بازار آزاد بفروشن.به همین دلیلم در بازار به وفور در حال عرضه می باشند بله اینجوریه!!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
قطعات یک خودرویی که تحریم می باشد( رنو) و به گفته مسئولان دیگر امکان تولید آن نیست و قطعات آن را شرکای خارجیشان بعد از اعلام تحریم صنعت خودرو سازی تحویل نمیدهند پس افزایش قیمت با چه توجیهی ؟؟؟!!!یک نفر به داد مردم برسه یک نفر این معمای لاینحل رو حل کنه.یک نفر جلوی فروش خارج از شبکه خودرو سازهارو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۹:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
طرف اومده قرارداد بسته با شرکت قانونی و شرعی با امضای قانونی و صحیح، قرار بوده قیمت رو زمان تحویل خودرو مشخص کنه(که زرنگی کرده باشه) زمان تحویل خودرو زو هم در قرارداد مشخص کرده، در زمان مشخص در قرارداد ماشین و تحویل نداده گروگان کرفته تا زمانی که قیمت گرون بشه، میگه حالا بیا با قیمت جدید ماشین رو بهت بدم!!!!
ظلمه!! ظلم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
این چه قوانینی اگه اینجوریه یکی 1سال پیش نصف پول ماشینو داده بر اساس همون دلاری که شما بای دو تا ماشین به جای یه ماشین به قیمت قبل بدن-مگه هر کی هرکیه خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خودرو نخرید ای مردم خودرو نخرید امروز اگر با این قیمت خرید کردید مطمئن باشید که سال ۹۸همین بازی را برای مردم در می آورند
Iran (Islamic Republic of)
artin
۱۸:۵۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
من آریو تحویل مهر 97 دارم که مرداد ماه ثبت نام کردم. که هنوز تحویلم ندادن چرا تاوان بد تعهدی خودروساز و آشوب اقتصادی تو مملکت رو من بایست بدم؟ نه دلالم و اینکه اولین خودروییه که کلا دارم! همه پولشم با زحمت بسیار با حقوقای ناچیز بدست اوردم! چرا بایست تاوان همچین تورمی رو بدم؟ مگه حقوقا رو دو برابر کردین؟ قطعا اگه تجدید نظر نکنن شکایت می کنم! پول مفت گیرم نیومده که مفت بدم!.
لطفا پاسخ دهید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مگه میشه یکی بهمن پارسال ثبت نام کرده و نصف پول ماشینو داده بعد یک سال اقایون بیان بگن با احتساب افزایش قیمت ارز مگه هر کی هر کیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خداوکیلی هرکی که داره ظلم به مردم میکنه خدا رسواش بکنه مردم مااین حقشون نیست
Germany
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اینجوری میشه بازار دلار و سکه ومسکن ویا حتی کود حیوانی بالا میره چون حتما یه بار گیر سایپا و دقیقا ایران خوررو افتادن و دیدن که ارزش پولشون سه برابر کاهش یافته و بعد هم با توسل به انواع ادله آهن باره های مرگبارشونو به حلق مردم فروع میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اینقدر سکوت میکنید مثل همیشه گرون. گرون گرون بشه ،تو دقیقه نود سه ،،،وقت اضافه ،،یادتون به مصرف کننده میفته
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۶:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
جهت اطلاع وزیر صنعت و معدن و همه کسانی که موعد دعوتنامشون توسط خودروساز گذشته است طبق آئيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف خودرو وطبق ضوابط و روشهاي مختلف فروش در ماده 4 قسمت قيمتهاي فروشهاي مختلف (تحويل فوري: قيمت قطعي زمان عقد قرارداد)(پيش فروش قطعي: قيمت قطعي در زمان عقد قرارداد)(پيش فروش عادي: قيمت زمان تحويل مندرج در قرارداد) (مشارکت در توليد: قيمت زمان تحويل مندرج در قراردا)(سفارشي: قيمت توافقي زمان عقد قرارداد) می باشد و در ماده 7 تبصره 1 اين آئيين نامه آمده: عرضه کننده موظف است در صورت تاخير در تحويل خودرو از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف کننده مبلغ خسارت پرداخت نمايد. در ماده 8 تبصره 1 آمده : در صورت بروز مشکل در فرآيند رعايت استانداردهاي مطلوب و تاخير در تحويل خودرو، مسئوليت جبران خسارت وارده و کسب رضايت مصرف کننده بر عهده عرضه کننده مي باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
همه باهم میریم شکایت میکنیم حقمونو میگیریم
آخرین اخبار