نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

مشکلات مردم در حوزه اقتصادی بسیار جدی است/رسیدگی بیشتر مسئولان به معاش مردم باید در اولویت باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مسئولان در شرایط اقتصادی ویژه کشور باید گوش شنوای مشکلات مردم باشند و نه اینکه در قبال آن‌ها سکوت کنند.

مشکلات مردم در حوزه اقتصادی بسیار جدی است/رسیدگی بیشتر مسئولان به معاش مردم باید در اولویت باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان گفت: مسئولان باید برای بهبود معیشت مردم به‌طورجدی وارد عمل شوند. زندگی روزمره و معیشت آحاد مردم جامعه امروز دچار مشکلات جدی است که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید با اقدام‌های جدی، در این موضوع اقتصادی و معاش مردم به‌خصوص در حوزه محرومان جامعه تحول ایجاد کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان کشور خواستار توجه بیشتر به موضوع اقتصاد شدند که این امر باید مدنظر مسئولان اجرایی باشد.

آیت‌الله شاهچراغی با انتقاد تلویحی از برخی مسائلی که وی آن‌ها را نادیده گرفتن مشکلات مردم دانست، تأکید کرد: رسیدگی به وضعیت معیشت مردم وظیفه اصلی مسئولان کشور است، همچنین مسئولان ما باید امروز در راستای تسهیل در امور روزمره مردم بکوشند.

وی با طرح این پرسش که اگر بهانه گرانی‌های اخیر دلار و سکه بود پس چرا با کاهش قیمت این اقلام، هنوز در بازار قیمت‌ کالاها کاهش نیافته است، ابراز کرد: علیرغم کاهش قیمت دلار و سکه در بازار، هنوز شاهد کاهش قیمت اجناس اصلی و اساسی زندگی مردم نیستیم و از سوی دیگر مسئولان باید دراین‌باره راهکار ارائه داده و توضیح بدهند.

امام جمعه سمنان

یکی از راهکارهای جدی برای بهبود وضعیت اقتصادی را مبارزه با فساد و تخلفات این حوزه دانست و ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی، گفت: مسئولان استان امروز گزارش‌هایی از اقدامات نهاد قضایی، انتظامی و نظارتی استان سمنان در راستای مقابله با احتکار و برخورد با متخلفان این حوزه ارائه می‌دهند اما نیاز است درباره سرانجام این کالا نیز اطلاع‌رسانی کنند.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مسئولان باید با مردم صادق باشند تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود، بیان کرد: احتکار، قاچاق و اختلاس در کنار کم‌فروشی، گران‌فروشی مسائلی هستند که ما و مردم از مسئولان انتظار داریم با جدیت با آن‌ها برخورد کنند.

وی افزود: از سوی دیگر بازاریان نیز باید در شهرهای استان مردم و وضعیت اقتصادی و مالی‌شان را مدنظر قرار دهند و ملاحظات خاص را در دستور کار خودشان قرار دهند چراکه انصاف درفروش و توجه به معاش مردم یک ضرورت است.

انتهای پیام / گ

سخنان آیت الله شاهچراغی در نماز جمعه سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار