مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

تصویب رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته بنادر

صادقی نژاد گفت: با تدوین شاخص‌های ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه "رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته" به متقاضیان، مصوب و ابلاغ شد.

تصویب رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته بنادربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین صادقی نژاد با اشاره به اینکه تا پیش از تصویب رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته، فرآیند مشخصی برای قرارداد‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته وجود نداشت، اظهار کرد: رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته به صورت مدون و مصوب موجود نبود.

وی ادامه داد: در ابتدای امر ۱۴ شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه تدوین شد که بر اساس این شاخص ها، رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته به متقاضیان مصوب شد و به بنادر ابلاغ شد.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تا کنون رویه‌ای در مورد پروژه‌ای که به طور مثال پس از ۱۵ سال به اتمام رسیده است وجود نداشت و فرآیند بعدی آن مشخص نبود که به چه صورتی راهبری و مدیریت شود، خاطر نشان کرد: با تدوین، تصویب و ابلاغ رویه واگذاری حق بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته به متقاضیان می‌توانیم در مورد ادامه راه پروژه‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته به نحوی مشخص تعیین شده است.

به گفته صادقی نژاد، اگر سرمایه گذار اولیه از ۱۴ شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه، امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را کسب کند بر اساس تجویز بند ۴ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر مصوب سال ۱۳۹۵ و اصلاحیه‌های بعدی آن و آیین نامه معاملاتی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به انعقاد قرارداد حداکثر به مدت ۵ سال با همان سرمایه گذار قرارداد منعقد خواهد شد.

وی افزود: در صورت عدم تمایل سرمایه گذار به ادامه همکاری در قالب پروژه همکاری جدید و یا عدم کسب امتیاز اداره کل بندر ذی ربط از طریق فرآخوان عمومی و برگزاری مزایده نسبت به انتخاب مستاجر یا سرمایه گذار واجد شرایط و انعقاد قرارداد به مدت حداکثر ۵ سال اقدام می‌شود.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: در صورت عدم اقبال ذی نفعان به مزایده ادارات کل بنادر نسبت به انعقاد قرارداد با ترمینال اپراتور‌های مرتبط و فعال در آن بندر از طریق ماده ۳۱ آیین نامه معاملاتی سازمان بنادر و دریانوردی حداکثر متناسب با مدت قرارداد اپراتور‌ها اقدام می‌کند.

صادقی نژاد یادآور شد: "تعیین شاخص‌های ارزیابی واگذاری مجدد قرارداد‌های سرمایه گذاری خاتمه یافته" در جلسه هیات عامل مطرح و با توجه به توضیحات ارائه شده و به منظور حفظ و حمایت از سرمایه گذارانی که در طول قرارداد‌های ساخت و بهره برداری، از عملکرد مناسبی برخوردار بوده اند و همچنین کاهش ریسک سازمان از طریق همکاری و بهره گیری از توانایی‌های مالی و عملیاتی سرمایه‌گذاران مورد نظر، شاخص‌های مذکور مشروط به رعایت کلیه قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه مصوب و ابلاغ شد.

انتهای پیام/

تعیین ۱۴ شاخص اصلی ارزیابی کیفی سرمایه گذار اولیه برای کسب حق بهره برداری مجدد از پروژه های بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار