پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان خسارت بیمه انگور در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان از سهم بیمه باغداران انگور در استان از محل منابع استانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون قسمت عمده‌ای از سهم بیمه باغداران انگور استان از محل منابع استانی، مبالغی از شورای برنامه‌ریزی استان تأمین‌شده برای کمک به باغداران انگور خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

وی افزود: سال گذشته از محل افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان به باغداران انگور استان کمک شده که درواقع ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات کشاورزان بیمه شد و مابقی باغداران که سال گذشته از این فرصت استفاده نکردند امسال در صورت تمایل برای بیمه ، در باغات آبی تا ۱۷۰ هزار تومان از سهم باغداران توسط دولت پرداخت می‌شود و حدود ۱۳۰ هزار تومان به عهده خود باغداران است و در باغات دیم ۴۵ الی ۴۷ هزار تومان به عهده باغداران است و این فرصت بسیار خوبی بوده تا بخش اعظم هزینه‌های باغداران پوشش داده شود.

یوسفی گفت: درخراسان شمالی از اول پاییز تاکنون پراکندگی و مقدار بارندگی‌ها مناسب بوده و میانگین بارش از اول مهرماه تا ۱۵ دی‌ماه حدود ۱۰۰ میلی‌متر می‌باشد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل دوره آماری ۴۵ درصد افزایش و بیش از دو برابر نسبت به سال قبل رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: این بارش‌ها به کشاورزان برای کشت اراضی آبی و دیم کمک شایانی نموده و با مدیریتی که انتظار است کشاورزان اعمال کنند در بحث تغذیه گیاهی، مراقبت از محصول در مقابله با آفات، علف‌های هرز احتمالی تا بتوانند تولید خوبی را داشته باشند.

وی افزود: در سال زراعی جاری به لحاظ بارشی سال نرمالی پیش‌بینی‌شده که امیدواریم بارش‌های خوبی را داشته باشیم و در بحث افزایش بهره‌وری آب هم اولویت اعتبارات برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری می‌باشد که هم‌اکنون افزون بر ۳۴ میلیارد تومان برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تخصیص داده‌ شده است.

یوسفی اظهار کرد: کشاورزان برای دریافت مجوز‌های لازم و پروانه‌های بهره‌برداری از آب به مدیریت‌های جهاد کشاورزی مراجعه و پس از تعیین مشاور و مطالعه طرح توسط جهاد کشاورزی ، منابع به شکل رایگان مطابق اعتبارات اجرایی اختصاص داده می‌شود تا ۸۵ درصد هزینه‌ها را بلاعوض دریافت کنند.

انتهای پیام / ب 

پرداخت خسارت بیمه انگور به کشاورزان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.