نمکی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

استخدام ۱۹ هزار پرستار در بخش دولتی در سال آینده/ طرح تحول با قدرت بیشتر ادامه پیدا می‌کند

سرپرست وزارت بهداشت گفت: طرح تحول نظام سلامت با قدرت و شدت بیشتر از قبل ادامه پیدا می‌کند.

استخدام ۱۹ هزار پرستار در بخش دولتی در سال آینده/ طرح تحول با قدرت بیشتر ادامه پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، میرسعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت امروز در مراسم روز پرستار که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت به عنوان اصلی‌ترین طرح رئیس جمهور با مصمم و باقدرت و شدت به کار خودش ادامه می‌دهد؛ کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران و تهیه داروهای بیماران خاص و صعل‌العلاج به همراه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کم‌برخوردار از جمله پکیج‌های طرح تحول نظام سلامت است.

وی ادامه داد: در زمینه معوقات جامعه پزشکی هفته آینده بر اساس دستورات ابلاغ شده در اسرع وقت پرداخت می‌شود و خبر خوش من به پرستان این است که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۱۹ هزار پرستار در بخش دولتی استخدام می‌شوند.

سرپرست وزارت بهداشت بیان کرد: با ایجاد شرایطی به وسیله وزارت بهداشت زمینه استخدام پرستاران در بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک فراهم می‌شود و یک بازنگری جدی در خصوص حقوق پرسنل در حوزه سلامت به ویژه پرستاران می‌شود تا بی‌عدالتی‌ها هرچه سریعتر برطرف شود.

تخفیف ۵۰ درصدی هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور ویژه پرستاران بازنشسته

در ادامه تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری خوب و روابطی نزدیک با وزارت بهداشت دارد و امروزه در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته در کشور داریم که بخشی از آنها مربوط به وزارت بهداشت، علوم و پرستاران عزیز هستند.

وی ادامه داد: امروز من قولی به جامعه پرستاری داده‌ام که همه هتل‌های کشور، پرستاران بازنشسته و خانواده درجه اول آنها از تخفیف ۵۰ درصدی و تخفیف ۲۰ درصدی پذیرایی مراکز اقامتی برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی تأکید کرد: در شهر تهران دهکده سلامت راه‌اندازی می‌شود که ما به احترام پرستاران اسم دهکده را دهکده پرستاری نام‌گذاری می‌کنیم.

تقی‌زاده یادآوری کرد: با همت دولت و همکاری مجلس سعی بر این داریم تا حقوق پرستاران بازنشسته را مانند سایر پرسنل همگام‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار