رسانه‌ها باید به دنبال تقویت دین در جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رسانه‌ها باید به دنبال تقویت دین در جامعه باشند.

رسانه ها باید به دنبال تقویت دین در جامعه باشندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، به مناسبت روز بسیج رسانه و در دیدار با اعضای این قشر در استان، تقویت دین در جامعه را از وظایف رسانه‌ها بیان کرد.

وی با تأکید بر نفاوت اساسی بین رسانه‌ها در نظام اسلامی با سایر حکومت‌ها گفت: خبرنگاران در نظام اسلامی تنها بر اساس آموزه‌های دین قلم می‌زنند و در خدمت افراد نیستند.

نکونام افزود: اصحاب رسانه باید مراقب باشند که با قرار گرفتن در مسیر تقویت جناح‌ها و بازی گری‌های سیاسی، دچار انحراف نشوند.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان واسط بین مردم و مسئولان باید با رعایت عدالت و اصول حاکم بر کشور، مطالبات و انتظارات هر دو طرف را بیان و پیگیری کنند.

نکونام در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاورد‌ها و خدمات بسیار زیاد نظام اسلامی گفت: این خدمات به خوبی و هنرمندانه تبیین نشده است.

وی تأکید کرد: اطلاع رسانی گسترده، صحیح و مناسب از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، سبب امید آفرینی در جامعه و خنثی سازی هجمه‌های دشمن می‌شود.

نکونام، این اطلاع رسانی را از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها بیان کرد و افزود: ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی از اهداف اصلی استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار به سرکردگی آمریکا نباید هیچ‎گاه فراموش شود، بلکه باید همواره و با هوشیاری و توجه لازم مد نظر اصحاب رسانه باشد.

مسئول بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: ترویج فضیلت‌های فرهنگی و کار جهادی در عرصه رسانه از مهم‌ترین مأموریت‌های این نهاد است.

البرز لله‎گانی، کمک به حفظ انسجام و تقویت بنیه علمی اصحاب رسانه برای درک و انتقال صحیح اقتضائات کشور به مردم، و حمایت از تولید علم، ضمن تعامل با سایر اقشار را از دیگر مأموریت‌های بسیج رسانه برشمرد.

وی افزود:  ۴۰۰ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، عضو بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری هستند.

۲۱ دی ماه همزمان با سالروز شهادت شهید مفقودالاثر غلامرضا رهبر به عنوان «روز بسیج رسانه» نامگذاری شده است.

شهید غلامرضا رهبر متولد ۱۳۳۶، اولین خبرنگار شهید صدا و سیما در دفاع مقدس می‌باشد که ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ش

۲۱ دی ماه روز بسیج رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.