آمریکا: تا خروج ایران از سوریه جلوی کمک‌ها را برای بازسازی می‌گیریم

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت ترامپ ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد.

آمریکا: تا خروج ایران از سوریه جلوی کمک‌ها را برای بازسازی می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه کمک برای بازسازی سوریه را به خروج کامل ایران از این کشور مشروط کرد.

وی در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «ما به این فکر می‌کنیم که اگر با همگان در منطقه همکاری کنیم و دیپلماسی‌مان را آن طوری طراحی کنیم که می‌خواهیم، می‌توانیم از شر تمامی نیرو‌های تحت کنترل ایران خارج شویم. اجازه نمی‌دهیم آن‌ها در سوریه همان کاری را که در لبنان کردند، انجام دهند و ما جلوی کمک‌ها برای بازسازیرا را خواهیم گرفت. ابزار‌های متعددی برای رسیدن به آن هدف در اختیار داریم.»

ادعا‌های دیپلمات آمریکایی در حالی مطرح شده که حضور مستشاری ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است. دمشق همواره نقش ایران و نیرو‌های هم‌پیمان این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را ستوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار