ترامپ: جزئیات دیدارم با پوتین را مخفی نکردم

رئیس‌جمهور آمریکا گزارش روز گذشته روزنامه واشنگتن پست مبنی بر مخفی نگه داشتن جزئیات دیدارهای خود با همتای روس‌اش را رد کرد.

ترامپ گزارش واشنگتن پست را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارش روز گذشته روزنامه واشنگتن پست را درباره اینکه او جزئیات دیدارهای رو در روی خود با ولادیمیر پوتین، همتای روس اش را از مقامات ارشد دولت مخفی نگه داشته، رد کرد.

روز گذشته روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود گزارش داد دونالد ترامپ جزئیات گفتگوهای خود با پوتین را از اعضای دولتش مخفی نگه داشته است.  در گزارش واشنگتن پست آمده که حتی در فایل های دسته بندی شده نیز جزئیات اندکی از مکالمات این دو در 5 مکان مختلف طی دو سال گذشته به چشم می خورد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: گفتگوی ما عالی بود. من هیچ چیزی را مخفی نگه نداشته‌ام.

ترامپ یادآور شد که او با سران تمامی کشورهای دنیا نشست دو نفره بدون حضور مقامات دولتی برگزار کرده اما هیچ کس در خصوص آن دیدارها چیزی نگفته است. ترامپ بار دیگر تاکید کرد که همگان می دانند هیچ تبانی (با روسیه) رخ نداده است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش دیروز خود نوشت هنوز معلوم نیست که آیا ترامپ یادداشت های مترجم‌های خود را از آنها گرفته است یا خیر. به گفته مقامات دولتی، آنها نتوانسته‌اند به گزارش موثقی درباره نشست دو ساعته محرمانه ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلاند دست یابند. همچنین در فنلاند برخلاف نشست  هامبورگ، ترامپ به نمایندگان دولت اجازه حضور در مذاکرات را نداد. 

 ترامپ این کار را بعد از دیدار سال ۲۰۱۷ با پوتین در هامبورگ انجام داد. در آن دیدار رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا هم حضور داشت.

واشنگتن‌ پست می‌گوید مقامات آمریکایی زمانی از اقدامات ترامپ باخبر شدند که یکی از مشاوران کاخ سفید و یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از مترجمِ حاضر در نشست ترامپ و پوتین خواستند اطلاعاتی فراتر از بیانیه صادر شده توسط تیلرسون در اختیار آن‌ها قرار دهد. به گفته مقامات آمریکایی، چنین امری در دوران هیچ رئیس‌جمهوری سابقه نداشته است؛ بویژه آنکه طرفِ گفتگو، رئیس‌جمهور کشوری باشد که از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا به دخالت در انتخابات متهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار