امام جمعه یاسوج:

مهمترین دستاوردهای قیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) به جامعه منتقل شد

امام جمعه یاسوج گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف نهضت سبز عاشورایی است که توسط بانو حضرت زینب (س) به شیوه ای خردمندانه روایت شده و همچنان پس از قرن‌ها در جامعه جاودانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه یاسوج در دیدار با کارکنان و جمعی از دانش آموزان دختر عشایری یاسوج و سالروز میلاد حضرت زینب(س) گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز که برای دفاع از مستضعفین شکل گرفت نشأت گرفته از نهضت حسینی است.

وی افزود: زنان و دختران ایران اسلامی نیز با الگوگیری از حضرت زینب (س) با صبر ، پاکدامنی و عفت در شکل‌گیری و دفاع مقدس همپای مردان در همه صحنه‌ها مقاومت کردند.

امام جمعه یاسوج به دانش‌آموزان توصیه کرد: همانگونه که تاریخ همواره از عفت، تلاش و صبوری زنان و دختران عشایری روایت می‌کند، شما هم در کنار عفت و پاکدامنی در پی تحصیل علم و دانش باشید.

وی گفت: در امور کاری و روزانه، بهره گیری از قرآن و سیره معصومین به عنوان بهترین الگوی زندگی باعث قرار گرفتن در مسیر سعادت خواهد بود.

در این دیدار مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز قرآن و عترت از برنامه های ویژه آموزش و پرورش عشایر است.

اسماعیل رضایی نیک بیان کرد: آموزش و پرورش عشایر استان به لحاظ تعداد جمعیت دانش آموزی در زمینه آموزش عملی نماز و برگزاری نماز جماعت در صدر قرار دارد و 90 روحانی و همکار فرهنگی وظیفه برگزاری نماز جماعت در مدارس عشایری استان را بر عهده دارند.

وی گفت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن نیز هزار و233 دانش آموز و فرهنگی آموزش و پرورش عشایر استان در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن نیز ثبت نام کردند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان  تصریح کرد: برای اولین بار نیز مرکز دارالقرآن کریم شهدای عشایر در موشمی زیلایی تاسیس و مشغول به فعالیت شد.

انتهای پیام/غ

دیدار امام جمعه یاسوج با دانش آموزان عشایری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.