رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب؛

برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار در بناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب از برگزاری سیزدهمین جشنواره آوای انتظار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صدقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با اشاره به برگزاری این جشنواره در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: جشنواره یاد شده به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل و فاخر ایرانی و مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم و فنی در دو بخش استانی (موسیقی اصیل ایرانی) و بخش منطقه‌ای (موسیقی عاشیق، موغام وکلاسیک) از ٢٩ بهمن تا دوم اسفند ماه در بناب برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش استانی و موسیقی اصیل ایرانی، موضوع آثار آزاد بوده و قطعات با اشعار مربوط به انتظار امام زمان (عج) و انقلاب اسلامی از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

صدقی افزود: بخش موسیقی سنتی به صورت گروهی (فقط آقایان) و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود؛ و هیچ کدام از گروه‌ها مجاز به استفاده از هنرمند تکراری نمی‌باشند و در بخش موسیقی سنتی، ردیف و قطعات و تصانیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر است و اجرای قطعه‌ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه‌ای است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: مرحله بازبینی صرفا از روی CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل کند..

وی افزود: در بخش منطقه‌ای موسیقی عاشیقلار، موغام و کلاسیک موضوع آثار موارد قید شده در بخش استانی است.

گفتنی است:آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه‌ها و ارسال CD جهت بازبینی ١٠ بهمن ماه جاری، زمان اعلام نتایج بازبینی ١٦ بهمن ماه و زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره ٢٩ بهمن الی ٢ اسفند ماه ١٣٩٧ خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.