تعطیلی دولت آمریکا وبسایت‌های دولتی را در معرض تهدید سایبری قرار داده است

در نتیجه تعطیلی دولت آمریکا، بسیاری از وبسایت‌های دولتی این کشور در مقابل تهدید‌های امنیتی آسیب‌پذیر شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، گزارش شرکت خدمات اینترنتی «نت کرفت» مستقر در انگلیس نشان داد که تعطیلی دولت آمریکا امنیت ده‌ها وبسایت دولتی این کشور را تهدید می‌کند؛ زیرا همه کارکنان فدرال که مسئولیت به روز کردن این وبسایت‌ها را برعهده داشتند، به مرخصی اجباری رفته اند.

بر اساس این گزارش، تعطیلی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ این کشور محسوب می‌شود، حدود ۸۰ وبسایت دولتی آمریکا را آسیب پذیر کرده است. در واقع هیچ کارمندی وجود ندارد که این وبسایت‌ها را به روز کند و وبسایت‌های ناسا، وزارت دادگستری آمریکا، دادگاه‌های استیناف و بسیاری از وبسایت‌های دیگر این کشور یا به درستی کار نمی‌کنند و یا در مقابل تهدید‌های امنیتی آسیب پذیر شده اند.

از آنجایی که گواهی‌های امنیتی برخی از این وبسایت‌ها در دوران تعطیلی دولت به روز نشده اند، فعالیت آن‌ها به کلی متوقف شده است. این گواهی‌های امنیتی پس از گذشت یک بازه زمانی نیاز به بروز رسانی دارند و تضمینی برای برقراری ارتباطات به صورت امن محسوب می‌شوند.

گواهی امنیتی وبسایت وزارت دادگستری آمریکا از تاریخ ۱۷ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون به روز نشده است. همچنین گواهی امنیتی وبسایت ناسا در تاریخ ۵ ژانویه منقضی شده است.

شرکت نت کرفت اعلام کرد: همانطور که با گذشت روز‌ها و هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها گواهی‌های امنیتی وبسایت‌های بیشتری منقضی می‌شود، ممکن است امنیت همه‌ی شهروندان آمریکایی به خطر بیافتد.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد بیست و سومین روز خود شد که این طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره درباره تأمین بودجه مالی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون تعطیل شده است. در نتیجه این تعطیلی بسیاری از کارمندان فدرال به مرخصی اجباری رفته اند و حقوق تعداد زیادی از آن‌ها هم پرداخت نشده است.

رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه‌ی ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت این دیوار در امتداد مرز مکزیک شده است. این در حالی است که دموکرات‌ها با چنین بودجه‌ای مخالف هستند. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها دموکرات‌ها را عامل اصلی تعطیلی دولت معرفی کرده و حتی به تازگی گفته است که اگر دموکرات‌ها بخواهند می‌توانند در مدت ۱۵ دقیقه دولت را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار