در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

خلیل آبادی: ما را با یک کاکائو خام کردید/ متلک پرانی نظری به قهر هاشمی

نظری در پی توصیه هاشمی به خلیل‌آبادی مبنی‌بر اینکه یک سیاست‌مدار حرفه‌ای قهر نمی‌کند، به او طعنه زد.

خلیل آبادی: ما را با یک کاکائو خام کردید/ متلک پرانی نظری به قهر هاشمیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان بررسی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در شورای شهر، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران نسبت به خودداری از درج نام ری در یکی از مواد این لایحه و تنها اکتفا کردن به نام شهر تهران، اظهار کرد: ما شورای شهرری، تهران و تجریش هستیم و نباید تنها به نام تهران اکتفا می‌شد.

پس از آن که این درخواست خلیل‌آبادی از سوی ریاست شورا مورد توجه کافی قرار نگرفت، به قصد خارج شدن از صحن شورا از جای خود برخواست که با ممانعت علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران دوباره در جای خود نشست.

هاشمی رئیس شورای شهر تهران که متوجه دلخوری خلیل‌آبادی شده بود، خطاب به او گفت: یک سیاست‌مدار حرفه‌ای قهر نمی‌کند.

از سوی دیگر حجت نظری با لحنی کنایه‌آمیز که به نظر آمد منظورش قهر هاشمی در پی مجادله با سالاری در جلسه گذشته شورای شهر بوده است، گفت: او از رئیس خود تبعیت می‌کند.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علی‌رغم اینکه در انتخابات رأی نمی‌آورد، دوباره در انتخابات شرکت می‌کرد و حالا من به آقای خلیل‌آبادی فرصت می‌دهم که اگر سخنی علیه آقای رسولی دارد، بگوید.

در نهایت خلیل‌آبادی با بیان اینکه من کم‌حرف هستم و نمی‌خواهم وقت شورا را بگیرم، افزود: از آقای رسولی که در وزارت کشور بوده، تعجب می‌کنم که چقدر تصمیمات کشوری را قبول ندارد.

وی گفت: شهرداری یک واحد مصوب تصمیمات کشوری است و در سال 92 که قالیباف و احمدی‌نژاد می‌خواستند برای آن شهردار مستقل انتخاب کنند، بخاطر این بود که در قانون اساسی قید شده هر شهر و روستا که دارای جمعیتی بیش از 20 خانوار است، باید شورای داشته باشد و شهرری تنها جایی است که از این قانون مستثنی شده است و در این مدت با یک کاکائو ما را خام کردید تا ما حوزه انتخابیه بنویسیم.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: چرا مانند دوره قاجار که اسم خانم‌ها را نمی‌آوردند، شما از آوردن نام شهرری خودداری می‌کنید که در نهایت هاشمی قول داد، این موضوع در جلسه هم‌اندیشی پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار