رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

اجتناب از پراکندگی در حوزه تبلیغ/ جدیت دراجرای برنامه‌های انقلابی

حجت الاسلام قمی گفت: هنگامی‌که در حوزه تبلیغ پراکندگی پدید می‌آید مانند این است که بخواهیم دیواری عظیم را با نیروی دست و بدون وسیله فرو بریزیم؛ تجمیع آرا در حوزه فرهنگی یک نیاز است.

اجتناب از پراکندگی در حوزه تبلیغ/ جدیت دراجرای برنامه‌های انقلابیبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در همایش چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه مدیران کل و معاونین ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها که در سالن اجتماعات ساختمان معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «ماقبل از انقلاب هیچ‌چیزی نداشتیم و امام خمینی (ره) مانند یک پدر دست ما را گرفت و قیام برای خدا را یادمان داد، گفت: محتوای سازمان تبلیغات اسلامی مکتب امام خمینی (ره) است و مکتب امام خمینی (ره) مکتب توحید و اسلام ناب است و این حرف متفاوتی در میان نیست همان است که سید المرسلین محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله برای ما آورده است.

وی بابیان این موضوع که ما خودمان را خادم مردم می‌دانیم مردمی که به تعبیر امام خمینی (ره) و حضرت آقا مردم خوبی هستند و اگر اسلام ناب به آن‌ها عرضه شود ایستادگی می‌کنند، تأکید کرد: ما این دوره پرمخاطره را هم‌پشت سر خواهیم گذاشت و ما باید حقایق اسلام ناب و اسلامی که امام خمینی (ره) دوباره عرضه کرد را برای مردم تبیین کنیم و مرور این معارف ناب برای ما و جامعه ذکر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اجتناب از پراکندگی در حوزه تبلیغ تصریح کرد: هنگامی‌که در حوزه تبلیغ پراکندگی پدید می‌آید مانند این است که بخواهیم دیواری عظیم را با نیروی دست و بدون وسیله فرو بریزیم؛ تجمیع آرا در حوزه فرهنگی یک نیاز است و این دریای ارزنده معارف اسلامی را نباید پراکنده عرضه کرد باید این پیام مهندسی شود. حتماً باید از قرآن، نهج‌البلاغه و شهدا، گفت امام تمام این فعالیت‌ها باید حول یک پیام محوری برنامه‌ریزی و انجام شود در غیر این صورت اگر پراکنده‌گویی کنیم باید آشفتگی جامعه را هم بپذیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی عنوان داشت: در شرایط فعلی مهم‌ترین عنصر محتواست و در نظام اولویت‌های تبلیغی نشان دادن تفاوت‌های اسلام ناب و اسلام منحرف آمریکایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تقارن ایام مبارک دهه فجر با ایام فاطمیه اظهار کرد: مردم ما سال‌هاست گره زدن مناسبت‌ها را آموخته‌اند می‌دانند عید و محرم را چگونه برگزار کنند؛ شهید مطهری می‌گوید: فرهنگ ایرانی اسلامی مانند شیر و شکر به هم‌آمیخته شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حتماً در حوزه محتوا ما سراغ باورها، ذهنیت‌ها، زاویه دیدها خواهیم رفت و حتماً باورها را تقویت و تحلیل‌ها را ارتقاء خواهیم داد و با استفاده از یک دستگاه محاسباتی برتر و دقیق می‌خواهیم در جامعه تحول ایجاد کنیم و در این راه باید دیدهای عمیق‌تر و خطاهای محاسباتی کمتر از ما سر بزند.

وی خطاب به مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور گفت: ما راهبر سازمان تبلیغات اسلامی را به لحاظ محتوایی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب می‌دانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه ذهن جامعه را باید معطوف فردای روشن انقلاب اسلامی کرد یادآور شد: اگر این تصویر را در پایان دهه فجر در اذهان مخاطبانمان شکل دهیم که به‌شرط ایستادگی قله‌های عزت و اقتدار را فتح خواهیم کرد و دشمن در حال از نفس افتادن است همچنین تا رسیدن به قله راه زیادی نداریم اما باید سختی را نیز تحمل‌کنیم، عزم ایستادگی در جوانان ما افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: شما مدیران کل پیش از اینکه مدیر فرهنگی و مبلغ باشید باید راهبر عرصه فرهنگی خطه خود باشید همچنین باید این سرمایه‌گذاری فرهنگی اول بر اقشار تأثیرگذار جامعه مانند، معلمان، هنرمندان، اساتید دانشگاه، مربیان و.... انجام گیرد تا تبلیغ به بهترین شیوه اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جدیت در اجرای برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب برای سازمان تبلیغات اسلامی بسیار بالاست و ارزیابی کارکنان سازمان به تلاش در این عرصه بستگی دارد همچنین برنامه‌ها باید به نحوی اجرا شوند تا آثار آن در جامعه مخاطبان مشخص شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار