تا پایان سال هیچ یتیم زیر پوشش کمیته امداد بدون مسکن نخواهد بود

استاندار کرمان یکی از مشکلات اساسی خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد را مشکل مسکن اعلام و بر پیگیری برای حل این مشکل مددجویان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و اعضای شورای مسکن این استان پیرامون حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد استان برگزار شد به بازدید‌های دوره‌ای از خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد کرمان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: در این بازدید‌ها یکی از مشکلات اساسی خانوار‌های تحت حمایت مشکل مسکن بوده و خانواده‌های سه یا چهارنفره کل دریافتی مستمری از کمیته امداد و یارانه را صرف اجاره خانه می‌کنند و معیشت آن‌ها با سختی همراه است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر فتاح، رئیس کمیته امداد به استان کرمان اولین موضوعی که موردبررسی قرار گرفت تأمین مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان کرمان بود که امیدواریم طی سه سال آینده بتوانیم مشکل مسکن سه هزار مددجویی که در تفاهم‌نامه ذکرشده را برطرف کنیم.

فدایی به معضل نبود سرویس بهداشتی و حمام در برخی مناطق جنوب استان اشاره کرد و گفت: عدم وجود سرویس‌های بهداشتی و حمام در برخی از نقاط استان به‌ویژه در جنوب کرمان از مسائل ضروری است که باید در کوتاه‌مدت حل شود.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه یکی از عمده‌ترین و پرهزینه‌ترین نیاز‌های جامعه را مسکن دانست و افزود: قشر محروم و تحت پوشش کمیته امداد در این زمینه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

وی افزود: به‌منظور حل مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی آذرماه امسال با حضور فتاح در استان کرمان تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری کرمان و کمیته امداد به‌منظور تأمین مسکن برای سه هزار مددجوی کمیته امداد طی سه سال، تأمین زمین برای چهار هزار مددجو و ساخت پنج هزار واحد حمام و سرویس بهداشتی در استان کرمان منعقد شد.

صادقی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین استانداری کرمان و کمیته امداد مشکل مسکن سه هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان طی سه سال آینده برطرف می‌شود

وی بیان کرد: بر اساس تعاملی که بین دولت و کمیته امداد صورت گرفته است تا پایان سال آینده هیچ یتیم تحت حمایت کمیته امداد بدون مسکن نخواهد بود.
انتهای پیام/ی

تعامل بین دولت و کمیته امداد برای مسکن یتیمان

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار