ایجاد خانه امید و بنیاد فرزانگان در شهر‌های لرستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: ایجاد خانه امید و بنیاد فرزانگان در شهر‌های لرستان بستر را برای خدمات‌دهی به سالمندان و استفاده از تجارب آن‌ها فراهم می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهارداشت: بدون شک پرستاران بسیاری در کنار سالمندان به ایفای وظیفه خود می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی بیش از ۸۰ وظیفه محوله دارد که ساماندهی سالمندان یکی از آن وظایف است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ساماندهی سالمندان را نه وظیفه دستگاهی بلکه شرعی و شهروندی خواند و افزود: تسهیل شرایطی از جمله مناسب‌سازی معابر، تشکیل خانه امید و کانکس‌های خدمات‌رسان از جمله وظایف دستگاه‌های اجرایی است.

خجسته‌پور بیان داشت: شایسته است شهرداری خرم‌آباد به موضوع تسهیل رفت و آمد سالمندان به کانکس خدمات‌رسان به طور جدی ورود کند، به‌نحوی که در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از این کانکس باشیم.

وی همچنین بر لزوم واگذاری ۷۰۰ متر مربع زمین توسط شهرداری‌های لرستان به بهزیستی به منظور راه‌اندازی خانه امید تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشکیل بنیاد‌های فرزانگان به‌عنوان نهاد‌های مدنی اهتمام ورزند، چرا که سالمندان با تجربیات فراوان خود می‌توانند مشاوران خوبی برای مدیران باشند.

وی اظهار داشت: فرمانداران خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز برای تشکیل بنیاد فرزانگان حتی با تعبیه اتاقی در محل فرمانداری بستر را برای حضور سالمندان پیش‌بینی و فراهم کنند.

خجسته‌پور با تاکید بر مناسب‌سازی معابر، فضا‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: این مهم ضمن کمک به معلولان، رفت و آمد را برای سالمندان نیز میسر می‌کند.

انتهای پیام/م

خانه امید و بنیاد فرزانگان در شهر‌های لرستان ایجاد شود

برچسب ها: حمل ونقل ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.