حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عشایر از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند/کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط بارش و سرمای هوا به ویژه در نیمه شمالی، به عشایران توصیه می‌شود که از رفتن به کنار مسیل‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

عشایر از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند/کشاورزان هشدارها را جدی بگیرندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: امروز سامانه بارشی مناطق غرب، شمال غرب، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، لرستان، ناحیه زاگرس و البرز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و تا فردا در کشور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فردا سامانه بارشی به شمال شرق کشور کشیده می‌شود، افزود: بر این اساس در مناطق غرب، شمال غرب و شمال شرق احتمال بارش‌های سنگین و آب گرفتگی معابر وجود دارد.

حقیقت با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز سه شنبه از کشور خارج می‌شود، بیان کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه سامانه سردی وارد کشور می‌شود که نیمه غربی، شمال غرب و شرق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به طوریکه دما در این مناطق ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: گلخانه‌داران شمال غرب مراقب دمای گلخانه های خود باشند/ خشکسالی در کشور همچنان حاکم است


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط بارش و سرمای هوا در کل کشور به ویژه نیمه شمالی به عشایر توصیه می‌شود که از رفتن به کنار مسیل‌ها و ارتفاعات خودداری کنند، ضمن آنکه کشاورزانی که در مزارع و باغات خود از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنند به سبب کاهش دما در روز‌های آتی هر چه سریع‌تر نسبت به جمع آوری و خالی کردن آبیاری‌های تحت فشار اقدام کنند.

وی ادامه داد: از کشاورزانی که سم پاش‌های خود را در فضای آزاد قرار دادند، تقاضا می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه سم پاش‌ها و انتقال آن به محل امن اقدام کنند.

حقیقت در توصیه‌ای به زنبورداران کشور بیان کرد: با توجه به احتمال سرما و یخبندان در روز‌های آینده به زنبورداران نیمه شمال غرب و غرب توصیه می‌شود که مراقب کندو‌های خود باشد تا آسیب نبینند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه دیگر به کشاورزان گفت: با توجه به بارش‌های آخر هفته، کشاورزان مناطق کم آب به ویژه در استان فارس می‌توانند تا روز سه شنبه نسبت به کشت گلرنگ اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به بارش‌های مناسب از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون، تنها بخش جزئی از خشکسالی، سال‌های اخیر جبران شد که این امر نشان می‌دهد که همچنان به طبیعت بدهکار هستیم.

انتهای پیام/

زنبورداران نیمه شمال غرب مراقب کندوهای خود باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار