معاون معماری و شهرسازی وزارت راه:

تغییر کاربری طبقات زیرین پلاسکو فردا بررسی می‎شود

ایزدی، گفت: پنج طبقه زیرزمینی ساختمان پلاسکو برای حذف و تبدیل به بخش تجاری فردا در شورای عالی شهرسازی بررسی می‌شود.

تغییر کاربری طبقات زیرین پلاسکو فردا بررسی می‎شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضع مصوبه‌های ساختمان‌های پلاسکو، گفت: پنج طبقه زیرزمینی ساختمان پلاسکو برای حذف و تبدیل به بخش تجاری فردا در شورای عالی شهرسازی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: این ساختمان مغایرتی با مصوبات شورای عالی شهرسازی ندارد و ما مانعی برای پیشرفت کار نمی‌بینیم.

ایزدی با بیان اینکه برای طراحی ساختمان پلاسکو تنها یک مسابقه برگزار شده است، گفت: نتایج این مسابقه اعلام شده و به زودی در کنار این ساختمان یادمانی برای شهدای آتش‌نشان در نظر خواهیم گرفت.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه منطقه ۲۲ تنها منطقه‌ای است که سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده است، گفت: ظرفیت جمعیت پذیری این منطقه طبق طرح تفصیلی ۳۵۰ هزار نفر بوده که هم‌اکنون ۴۸۰ هزار نفر برای آن‌ جمعیت تعریف شده و ساخت‌وساز‌های بسیاری در این منطقه انجام شده است و ما با تغییر طرح تفصیلی جمعیت پذیری ۵۱۰ هزار نفری را برای این منطقه پیش‌بینی خواهیم کرد.

وی گفت: نتیجه نهایی بررسی آخرین وضعیت منطقه ۲۲ تهران فردا در شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام خواهد شد.

ایزدی با بیان اینکه همزمان با انتخاب حناچی به عنوان شهرداری تهران یک تفاهم خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران ایجاد شده است، گفت: برای طرح جامع تفصیلی تهران، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری به تفاهم و جمع‌بندی‌های خوبی رسیده‌اند و بعد از بررسی‌های بیشتر سعی خواهیم کرد طرح جامع و تفصیلی تهران را مجددا احیا کنیم.

ایزدی اظهار کرد: در معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی ظرفیت جمعیت پذیری شهر‌ها در راستای اجرای برنامه مسکن وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما در اجرای این برنامه ساخت و ساز مسکن، توسعه درونی شهر‌ها در بافت‌های نا بسامان شهری و در مرحله دوم توسعه متصل و در مرحله سوم توسعه منفصل شامل ساخت شهرک‌های جدید است گفت: در همین راستا آیین نامه شهرک سازی در شورای عالی شهرسازی تدوین می‌شود.

ایزدی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری به دنبال اضافه کردن محدوده شهر‌ها نیست بلکه هدف ما ظرفیت جمعیت پذیری شهر‌ها با اولویت احیای بافت‌های فرسوده است.

وی توضیح داد: طبق دستور مقام معظم رهبری موظف شدیم اراضی معوض برای ۳۲ تعاونی مسکن به ویژه شهرک زیتون در شمال شرق تهران تامین کنیم و در همین خصوص توسعه محدوده شهر جدید پردیس و وارد شدن اراضی واصف جان به جای اراضی شهرک زیتون تصویب شد.

ایزدی یادآوری کرد: طرح تفضیلی تهران تغییر می‌کند و در همین زمینه اقداماتی مانند طرح تفضیلی دره فرحزاد، طرح تفضیلی دره کن، طرح تفضیلی دره منطقه ۱۷، طرح تفضیلی دره منطقه ۲۲ بلند مرتبه سازی در تهران و ... را در شورای عالی شهرسازی نهایی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در شورای عالی شهرسازی و معماری حریم گسل‌های تهران شناسایی شده و الزام عدم صدور پروانه ساختمانی در حریم گسل‌ها به شهرداری ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار