سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: می‌توانیم روزی یک پهپاد بسازیم

«یحیی سریع» در اظهاراتی با خبر دادن از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش پهپاد قاصف ۲k یمن، اعلام کرد این کشور می‌تواند روزی یک هواپیمای بدون سرنشین تولید کند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: می‌توانیم روزی یک پهپاد بسازیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، در کنفرانس خبری امروز تصاویری از مرحله آزمایش پهپاد قاصف ۲k را به نمایش گذاشت و گفت این کشور قابلیت آن را دارد که روزی یک پهپاد تولید کند.

او گفت: این تصاویر مربوط به نخستین آزمایش این پهپاد است که به یاری خدا در یمن به تعداد زیاد تولید کرده‌ایم. در تصویر می‌بینید که این پهپاد در ارتفاع ده متری از هدف منفجر و تبدیل به ترکش‌های زیادی می‌شود. ترکش‌ها در مساحت ۸۰ در ۳۰ متری به صورت بیضی منتشر می‌شوند.

این سخنگو گفت: این نخستین عملیات این پهپاد بود که با موفقیت انجام شد. در این عملیات تجمع سران مزدوران در الخوبه هدف قرار گرفت. همان گونه که می‌بینید پهپاد قاصف ۲k پس از عملیات شناسایی به سوی هدف در حال پرواز است تا اینکه در محل مورد نظر منفجر می‌شود. از این محل، عملیات مزدوران به سوی یمن مدیریت می‌شد. 

یحیی سریع افزود: رادار‌ها قابلیت شناسایی پهپاد ”قاصف ۲k“ را ندارند و از این پهپاد برای عملیات در جیزان و عسیر در جنوب عربستان استفاده شد. ما می‌توانیم هر روز یک هواپیمای بدون سرنشین بسازیم.

او در ادامه سخنانش، ساخت این نوع پهپاد را دلیلی بر قدرت نیرو‌های مسلح یمنی دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار