معارض سوری: آمریکا احتمالا به منظور حمایت از کُرد‌ها در سوریه خواهد ماند

یکی از اعضای کمیته مذاکره کننده معارضان سوری اعلام کرد آمریکا به منظور حمایت از نیرو‌های کُرد حضور خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

آمریکا به منظور حمایت از کردها در سوریه خواهد ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسمه قضمانی، از اعضای کمیته مذاکره کننده معارضان سوری اعلام کرد آمریکا به احتمال زیاد حضور نظامی خود در سوریه را با هدف کمک به حزب اتحاد دموکراتیک(پ ی د) تا حصول توافق قابل قبول با دولت دمشق حفظ خواهد کرد.

این عضو کمیته مذاکره کننده معارضان سوری اعلام کرد واشنگتن نیروهای نظامی خود را از این کشور بیرون خواهد کشید، اما با این حال، حضور خود را در سوریه به منظور حمایت از کردهای پ ی د حفظ خواهد کرد. آنها می خواهند سطح خاصی از ظرفیت نظامی خود را در سوریه حفظ کنند تا به آنها امکان جلوگیری از تهاجمات نظامی ترکیه را بدهد و بتواند به توافق بهتری با دولت دمشق دست یابند.

اوایل این هفته فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد پس از آنکه ترکیه از راه اندازی عملیات نظامی علیه نیروهای کرد خبر داد، دمشق مذکرات خود را با کردهای واقع در شمال این کشور را افزایش داده است.

بنا به اعلام خبرگزاری‌های ترکیه، آنکارا روز گذشته تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی بیشتری را به استان ختای در مرز سوریه اعزام کرد. این دومین روزی بود که آنکارا به تقویت حضور نظامی خود در مرزهای نزدیک به استان ادلب در شمال سوریه، آخرین شهر باقی مانده در دست معارضان مسلح سوری، پرداخت.

ماه گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد در صورتی‌ که آمریکا شبه نظامیان کُرد گروه «ی پ گ» را مجبور به ترک این منطقه نکند، آنکارا آماده است تا عملیات نظامی جدیدی را علیه آن‌ها در شمال سوریه آغاز کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار