تاکید ترامپ بر ایجاد منطقه امن برای کُرد‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به آغاز عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه و تاکید بر ایجاد یک منطقه امن در مرز این کشور، به ترکیه هشدار داد در صورت حمله به کُردها، آمریکا اقتصاد آن را نابود خواهد کرد.

تاکید ترامپ بر ایجاد منطقه امن برای کُرد‌ها در مرز ترکیه و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری ضمن اشاره به آغاز عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، به ترکیه هشدار داد در صورت حمله به کُردها، آمریکا اقتصاد آن را نابود خواهد کرد.

ترامپ نوشت: «ما عقب‌نشینی دیرهنگام خود از سوریه را آغاز کردیم و در عین حال به بقایای خلافت و قلمرو داعش از همه جهات به شدت حمله می‌کنیم. آن‌ها اگر دوباره خود را سازماندهی کنند از پایگاهمان در همان نزدیکی به آنها حمله خواهیم کرد.»

وی به طور همزمان در توییت خود به ترکیه نیز درخصوص هرگونه حمله به کُردها در شمال سوریه هشدار داد و نوشت: «اگر ترکیه به کُرد‌ها حمله کند، آنگاه اقتصاد آن را نابود خواهم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این پیام با بیان اینکه مایل نیست کُردها هم ترکیه را تحریک کنند، خواستار ایجاد یک منطقه امن ۲۰ مایلی در مرز ترکیه و سوریه شد.

ترامپ در ادامه نوشت: «روسیه، ایران و سوریه بزرگترین ذی‌نفعان سیاست بلندمدت آمریکا در رابطه با نابودی داعش در سوریه بوده‌اند. آن‌ها دشمنان طبیعی هستند. ما هم نفع برده‌ایم، اما حالا زمان آن فرا رسیده است که نیروهایمان را به کشور بازگردانیم و جنگ‌های بی‌پایان را متوقف کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار