لیندسی گراهام: از ترامپ خواستم دولت را به صورت موقت بازگشایی کند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از دونالد ترامپ درخواست کرد تا زمان دستیابی به توافق با دموکرات‌ها، دولت را موقتاً بازگشایی کند.

لیندسی گراهام: از ترامپ خواستم دولت را به صورت موقت بازگشایی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در سنای آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را تشویق کرده است که به صورت موقت دولت را بازگشایی کند تا درباره این مسئله با دموکرات‌ها به توافق برسند.

وی در این خصوص گفت: من او را تشویق کردم که دولت را برای مدت کوتاهی بازگشایی کند، مثلا به مدت سه هفته تا ببینیم که آیا می‌توانیم به یک توافق با دموکرات‌ها دست یابیم یا خیر.

این درحالی است که دونالد ترامپ در پاسخ به او گفته بود: بهتر است اول به توافق برسیم و سپس دولت را بازگشایی کنیم.

گراهام در ادامه افزود: رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد بدون دستیابی به توافق از موضع خود درباره ساخت دیوار مرزی مکزیک کوتاه بیاید. اما او برای حصول توافق آماده است.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد بیست و چهارمین روز خود شده است. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. پیش از این، طولانی‌ترین تعطیلی مربوط به دولت بیل کلینتون بود که به مدت ۲۱ روز تعطیل شد.

در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه مالی مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون تعطیل شده است. رئیس جمهور آمریکا دموکرات‌ها را عامل اصلی تعطیلی دولت اعلام کرده است؛ زیرا آن‌ها با بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری او برای ساخت دیوار مکزیک مخالفت کرده اند. تعطیلی دولت آمریکا حدود ۸۰۰۰۰۰ کارمند فدرال این کشور را به مرخصی اجباری فرستاده است.

ترامپ پیش از این در حساب توییتر خود نوشته بود: من اینجا در کاخ سفید منتظر هستم. اما دموکرات‌ها همه جا هستند به جز واشنگتن؛ درحالی که مردم در انتظار حقوق خود نشسته اند. آن‌ها (دموکرات‌ها) در حال خوش گذرانی هستند و حتی مذاکره هم نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار