قطع شبانه درختان ۴۰ ساله برای ساخت المان شهری در میدان جمهوری اسلامی نایین + تصاویر

۲۰ اصله درخت کاج که گفته می‌شود بیش از ۴۰ سال قدمت داشتند در میدان جمهوری اسلامی نایین به علت ساخت المان شهری قطع شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بر اساس گزارشات مردمی در چند شب گذشته حدود ۲۰ اصله درخت کاج که گفته می‌شود بیش از ۴۰ سال قدمت داشتند در میدان جمهوری اسلامی نایین به علت ساخت المان شهری از ریشه خارج و تعداد دیگری از کمر قطع شده اند.

قطع شبانه درختان ۴۰ ساله برای ساخت المان شهری در میدان جمهوری اسلامی نایین + تصاویر

ابوالفضل شیخ احمدی عضو شورای شهر نایین  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در پاسخ به قطع درختان میدان جمهوری اسلامی نایین گفت: در بعضی از فضا‌های شهر به دلیل توسعه یا نصب اِلمان مجبور  به قطع درختان هستیم، البته شورا مخالف قطع هر گونه درخت است و پیشنهاد برای این امر مهم به کمیسیون ماده ۷ ارجاع داده شد که موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح می‌شود و در صورت رای آوردن با پیشنهاد قطع یا جابه جایی تصمیم لازم گرفته می‌شود.

قطع شبانه درختان ۴۰ ساله برای ساخت المان شهری در میدان جمهوری اسلامی نایین + تصاویر

وی تاکید نمود: شورای اسلامی اقدام نسبت به قطع درخت را فقط در کمیسیون اجرایی می‌کند و خارج از کمیسیون برخورد قانونی با قطع هر گونه درخت یا جابه جایی آن را الزام دانسته و به اجرا خواهد گذاشت.

علی اصغر مختاری زاده یکی از اعضای کمیسیون ماده هفت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: المانی با هدف حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در میدان ورودی این شهر استقرار خواهد یافت.

قطع شبانه درختان ۴۰ ساله برای ساخت المان شهری در میدان جمهوری اسلامی نایین + تصاویر

وی افزود:کمیسیون ماده ۷ قانون حفظ و توسعه فضای سبز این اجازه را به شهرداری‌ها داده که برای زیبا سازی شهر و میادین در صورت ضرورت اقدام به قطع درختان نموده که برای استقرار المان فضای زیادی را در برخواهد گرفت و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفت قطع درختان بیمار بود در صورتی که این درختان به خاطر اینکه «کاج» هستند هم به محیط زیست و هم به فضای سبز و خاک ما آسیب می‌رسانند و شهروندان زیادی از قطع این درختان ابراز خشنودی نمودند چرا که وجود درخت کاج در نایین هم باعث بیماری انسان‌ها و هم باعث بیماری خاک و آسیب دیدن شدید آن شده است.

 

انتهای پیام/ی

 

قطع درختان برای ساخت المان شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
نایینی
۱۶:۳۹ ۲۸ دی ۱۳۹۷
سلام. وقت بخیر. نابود کردن فضای سبز اصلا کار درستی نیست، ولی اگر از نظر علمی و موقعیت منطقه کم آب ما تحقیق کنید درخت کاج اصلا مناسب این منطقه نیست و ای کاش تمام کاج های مضر و بی خاصیت شهر را قطع و درختهای مفید برای شهرمان را میکاشتند.