سناتور آمریکایی: روابط صمیمی ترامپ با پوتین سوال‌برانگیز است

سناتور ایالت ایلینویز آمریکا اعلام کرد روابط صمیمانه رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس او سوالات بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کند.

سناتور آمریکایی: ارتباط صمیمی ترامپ با پوتین سوال برانگیز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دیک دوربین، سناتور ایالت ایلینویز، روز یکشنبه اعلام کرد سوالات بسیاری مطرح است که چرا رابطه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیار صمیمی است.

سناتور ایالت ایلینویز در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: این مرد (پوتین) هیچگاه دوست آمریکا نبوده است، به متحدان ما حمله کرده، ما را تهدید کرده و سعی می‌کند انتخابات ما را تضعیف کند. چرا او بهترین دوست رئیس جمهور است؟ من این موضوع را نمی‌فهمم.

این نماینده سنای آمریکا به گزارش منتشره از سوی روزنامه واشنگتن پست درخصوص اینکه ترامپ جزئیات دیدار سال ۲۰۱۷ خود با پوتین را از مقامات دولتش مخفی نگه داشت، اشاره کرد. گزارش واشنگتن پست پس از گزارش روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد که در آن آمده بود پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در سال ۲۰۱۷ تحقیقاتی را درباره ارتباط ترامپ با روسیه آغاز کرده است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقامات انتظامی سابق و افراد آگاه از این تحقیقات اعلام کردند در روزهای پس از اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی توسط ترامپ، مقامات انتظامی آمریکا نسبت به رفتار رئیس جمهور نگران شدند و تحقیقاتی را آغاز کردند مبنی بر اینکه آیا او از جانب روسیه علیه منافع آمریکا فعالیت کرده است یا خیر.بازرسان اطلاعاتی مجبور بودند این موضوع را بررسی کنند که آیا اقدامات شخص رئیس جمهور تهدید احتمالی برای امنیت ملی بوده است یا خیر. این مقامات همچنین بررسی کردند آیا ترامپ آگاهانه برای روسیه کار کرده یا ناخواسته تحت نفوذ مسکو قرار گرفته است. تحقیقاتی که اف بی آی علیه ترامپ آغاز کرد یک جنبه کیفری نیز داشت: آیا اخراج کومی ایجاد اخلال در فرایند اجرای عدالت است یا خیر.    

انتهای پیام/      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار