فرماندار همدان تأکید کرد؛

شتاب در اجرای طرح‌های سال ۹۷ همدان

فرماندار همدان گفت: طرح‌های سال ۹۷ و پیش از آن باید به سرعت اجرایی شود چرا که در سال ۹۸ حجم کارهای اجرایی شهرستان بیشتر می‌شود.

شتاب در اجرای طرح‌های سال ۹۷ همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن افشاری، فرماندار همدان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار داشت: نمایندگان مردم همدان در مجلس تلاش بسیاری دارند، بنابراین حجت بر همه مدیران تمام است و باید بیشتر وقت بگذاردند.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر تأکید کرد: دستاوردهای همه بخش‌ها باید هنرمندانه در معرض دید عموم گذاشته شود تا بدانند که چه اقداماتی انجام‌شده و کشور چه جایگاهی دارد.

فرماندار همدان بیان کرد: بنا بر اعلام مرکز توسعه سازمان ملل، نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته از نظر شاخص توسعه انسانی مقام نخست جهان را از نظر شتاب به خود گرفته و از مقام 132 سال 1356 به 60 در پایان سال 96 رسیده‌ایم که اگر کشورهای زیر 5 میلیون جمعیت را در نظر نگیریم جزء 25 کشور نخست جهان می‌شویم.

افشاری مطرح کرد: شاخص توسعه انسانی شامل شاخص‌های بهداشتی، درمانی، درآمد سرانه و آموزشی می‌شود و دیگران می‌دانند در کشور ما چه اتفاقی افتاده، اما ما گاه لابلای تبلیغات منفی این دستاوردها را فراموش می‌کنیم.

وی بیان کرد: به عنوان رئیس ستاد مقابله با تحریم استان اطلاع دارم که تحریم چه اثری بر زندگی قشرهای مختلف جامعه گذاشته است، اما دستاوردها را باید بیان کرد.

افشاری گفت: 39 درصد جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 95 در مرکز آن قرار دارد و گاه چند خیابان و بلوار را که می‌بینیم، تصور می‌کنیم همدان جلوست، اما وقتی در شاخص‌ها ریز می‌شویم متوجه می‌شویم که در برخی شاخص‌ها، وضعیت محرومیت همدان بیش از سایر شهرستان‌هاست، بنابراین باید ضریب سهم‌بری همدان از بودجه بیشتر شود که این کار مدیران دستگاه‌هاست.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی اثرگذاری بهتری دارد زیرا اثر تورمی کمتر داشته و دلسوزی مردم برای پیگیری کار خودشان بیشتر است

افشاری بیان کرد: اگر دستگاهی تا امروز طرح اجرایی سال 97 و قبل‌تر را دارد بلافاصله اجرایی کند چون در سال 98 حجم کارهای اجرایی شهرستان بیشتر می‌شود.

برچسب ها: فرمانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.