جهانگیری:

دولت به تنهایی از پس تحریم‌ها برنمی‌آید/ نمی‌گذاریم با عزت مردم بازی شود/ عبور از شرایط سخت اقتصادی با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید عزتمندانه تحریم‌ها را مدیریت کنیم، نمی‌گذاریم با عزت مردم بازی شود، نخبگان می‌توانند  با مدیریت درست در شرایط سخت به ما کمک کنند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بیست و چهارمین جشنواره علوم پزشکی که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: من به همه افراد برتر در حوزه تحقیق تبریک می‌گویم.

مردم باید از دستاوردهای انقلاب مطلع شوند

وی افزود: در سالگرد انقلاب علی‌رغم محدودیت‌ها توفیقات زیادی در بخش‌های مختلف به خصوص حوزه سلامت بدست آورده‌ایم؛ گزارش موفقیت‌ها بار‌ها باید در صدا و سیما پخش شود تا مردم از دستاورد‌ها مطلع شوند.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: پزشکی در کشور ما به شکوفایی علمی رسیده است، برگزاری جشنواره‌ها بیانگر این حقیقت است؛ پس از انقلاب  برگ‌های زرینی در زمینه پزشکی داشته‌ایم. 

ایران با تهدیدها و تنگناهای جدی روبه‌رو است

جهانگیری گفت: ایران همواره با تهدیدها و تنگناهای جدی روبه‌رو است که این تهدید‌‌ها به طور طبیعی محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند به همین دلیل باید برای حفظ و ارتقای حوزه سلامت و بهداشت برنامه‌ریزی کنیم، این مورد جزو اصلی‌ترین مسائل است و مدنظر دستگاه‌های رسمی و حکومتی قرار دارد، باید تلاش کنیم که آسیبی به سلامت جسم و روان جامعه وارد نشود. 

وی افزود: توسعه جدی ایران با توسعه علم و فناوری محقق می‌شود و نسخه گذر از شرایط سخت اقتصادی، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توجه به موضوعات دانش‌بنیان است در صورتی که  متکی بر مغز فرزندان ایرانی شویم،  آینده‌ای مطمئن در انتظارمان است. 

باید مشکلاتمان را با نخبگان مطرح کنیم

معاون اول رئیس جمهوری افزود: در شرایط دشوار کنونی باید مشکلاتمان را با نخبگان مطرح کنیم تا بدانند چه مسائلی ایران را تهدید می‌کند، با این موارد راه برون رفت از مشکلات طراحی می‌شود.

 جهانگیری گفت: امروزه طراح و تولیدکننده هستیم  و در بسیاری از مسائل بین‌المللی نقش مؤثری داریم این در حالی است که در گذشته واردکننده بسیاری از کالاها بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: بارها از دانشگاه‌های مختلف یاری خواسته‌ایم تا با مشکل ناخواسته ایجاد شده مقابله کنیم، در برهه‌ای مشکل در  مذاکره بود اما  ما با ۶ قدرت توافق کردیم، اما در آخر آمریکا با قلدری یک‌طرفه از توافق جدا شد و ایران را تحریم کرد.

باید عزتمندانه تحریم‌ها را مدیریت کنیم

معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید عزتمندانه تحریم‌ها را مدیریت کنیم، نمی‌گذاریم با عزت مردم بازی شود، نخبگان می‌توانند  با مدیریت درست در شرایط سخت به ما کمک کنند زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند از پس تحریم و مشکلات برآید. 

جهانگیری اظهار کرد: پزشکان برای عبور از مشکلات می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند، این قشر از جامعه مهمترین گروه‌ برای مردم هستند و سرمایه اجتماعی قوی‌ دارند؛ باید مراقبت کنیم که سلامت مردم آسیبی نبیند و در این زمینه خوش‌بین هستیم و منابع را برای تأمین دارو در نظر گرفته‌ایم.

جهانگیری بیان داشت: ۹۵ تا ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای آن اختصاص داده شده، است، باقی داروها خارجی هستند که بودجه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی ارز طلب می‌کند، باید این سه درصد را یا در کشور تولید کنیم تا فشار کمتری به اقتصاد کشور وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
فقط حرف میزنید،قیمت خوردو رو دیدیم چجور تعیین کردید به نفع ملت واقعا!!!!!!قانون حمایت از معلولین رو دیدیم چجور اجرا کردید؟؟؟!!!!!یه نخاعی شدید چجور زنده بمونه بااین فشار و مستمری ناچیزبهزیستی!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
مردم همیشه به ارمان های خودشون عمل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
پس برجام برای چی بود؟
آخرین اخبار