رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه ؛

تنها ۵ تا ۱۰ درصد پرونده‌های ساخت و ساز به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود

رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه گفت : درحالیکه در شهری همچون تهران تنها ۵ تا ۱۰ درصد پرونده‌های ساخت و ساز به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود، این میزان در کرمانشاه ۹۵ درصد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، منصور طاقه‌ای رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه در نشست هم اندیشی انبوه سازان و سازندگان مسکن کرمانشاه با شهردار، بااشاره به وجود ۲۵ پارامتر در حوزه رونق ساخت و ساز، گفت : هرچند بسیاری از این پارامتر‌ها استانی نیست، اما در کرمانشاه مشکلاتی در حوزه مسکن داریم که فقط مختص این استان است.

وی فرآیند طولانی صدور پروانه و پایان کار را از اصلی‌ترین مشکلات انبوه سازان کرمانشاه دانست و گفت : این مشکل در کرمانشاه به معضلی برای انبوه سازان و سازندگان مسکن تبدیل شده که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه در ادامه به آمار بالای ارجاع پرونده‌های مربوط به تخلفات ساخت و ساز به کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: از هر ۱۰۰ پرونده ساخت و ساز در کرمانشاه ۹۵ پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود، حتی گا‌ها یک پرونده دوبار به این کمیسیون ارسال می‌شود، این درحالیست که در استانی همچون تهران تنها ۵ تا ۱۰ درصد پرونده‌های ساخت و ساز به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود.

وی تاکید کرد: باید آسیب شناسی کنیم که چرا آمار پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ در کرمانشاه تا این حد بالاست، البته انگیزه شهرداری برای کسب درآمد می‌تواند مهمترین دلیل آن باشد.

طاقه‌ای بابیان اینکه باید بندناف شهرداری از ماده ۱۰۰ بریده شود، گفت: تا زمانی که شهرداری به ماده ۱۰۰ نگاه کسب درآمدی و جبران کسری بودجه دارد، همچنان این مشکل پابرجا خواهد بود.

وی در ادامه به عدم ثبات مدیریتی در شهرداری کرمانشاه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: وقتی می‌بینیم عمر مدیریت یک شهردار در کرمانشاه بیشتر از یک سال نیست و از سوی دیگر شهردار فرصتی برای آشنایی با مشکلات و رفع آن‌ها و نیز اجرای برنامه‌های خاص خود را ندارد، نباید انتظار مرتفع شدن این مشکلات را داشته باشیم.

رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه همچنین بااشاره به مشکلات بافت فرسوده کرمانشاه، عنوان کرد: بافت فرسوده کرمانشاه ۲۵ سال است به حال خود رها شده و طی این مدت حتی ۱۰ پلاک هم در بافت فرسوده‌ای همچون محله فیض آباد ساخته نشده است. هیچ کس هم نمی‌تواند برای بازسازی به آن ورود کند، چراکه مشکلات بسیاری در این قسمت داریم.

وی افزود: دولت می‌خواهد در سال آینده دو هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده بسازد، درحالیکه ما هنوز ضوابط مختص بافت فرسوده را نداریم.

طاقه‌ای در ادامه یکی از دلایل رکود در بازار ساخت و ساز مسکن در کرمانشاه را عدم نیاز به ساخت و ساز‌های جدید دانست و گفت: در سال‌های اخیر مشکل بیکاری در کرمانشاه بگونه‌ای شده که به استانی مهاجر فرست تبدیل شده ایم و هرسال از جمعیت کرمانشاه کم می‌شود و وقتی جمعیت ما رشد نداشته باشد، به مسکن جدید نیز نیازی نیست .

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه مشکلاتی در حوزه مسکن دارد

 

برچسب ها: ساخت و ساز ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.