معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی:

هیچ خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان شمالی نیست

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در حال حاضر هیچ خانواری شامل فوت سرپرست، ازکارافتادگی، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده پشت نوبت کمیته امداد استان نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید خوجانی، معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار شامل ۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند ، گفت: از تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد و ۴۶ هزار و ۴۷۷ نفر زن هستند.

وی افزود: این خانوار‌ها به دلایلی ازجمله فوت سرپرست خانواده ، ازکارافتادگی، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

خوجانی بابیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۰۰ خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: ۱۴ هزار و ۳۸۲ خانوار نیز به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چهار مرحله، سهمیه جمعیت مددجوی خراسان شمالی افزایش داشته است و طبق سهمیه جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار جدید به سهمیه فعلی این نهاد اضافه شد که در حال حاضر مجموع جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد به ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار رسیده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی افزود: خانوار‌های بسیار نیازمند، کارگران فصلی و خانوار‌هایی که سرپرست خانواده و یا فرزندان این خانواده بیکار هستند، مشمول این سهمیه جدید شدند.

وی بابیان اینکه پرداخت مستمری به این خانوار‌ها در دو قالب مستمری ماهیانه مرحله اول و مستمری ماهیانه مرحله دوم واریز می‌شود ، گفت: مستمری ماهیانه مرحله دوم از محل منابع هدفمندسازی یارانه از ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا به ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و مستمری ماهیانه مرحله اول نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان بسته به تعداد خانوار‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام / ب 

افزایش ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار جدید به سهمیه فعلی کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.