رئیس اتاق تعاون ایران:

آغاز بکار سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی در ۴۰ فروشگاه

عبداللهی گفت: نزدیک ۷ ماه بر روی سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی کار شده و از هفته گذشته در ۴۰ فروشگاه اجرا شده است.

 سامانه مهتا شروع به فعالیت کردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در صبحانه کاری با معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از وظایف وزارت صمت تسهیل گری کار بازرگانان است.

عبداللهی علت مشکلات موجود در زمینه تامین کالا‌های اساسی را عدم نظارت جامع دانست و بیان کرد: دولت ۱۴ میلیارد دلار بودجه برای واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته است، اگر بر این میزان از بودجه تخصیص یافته، نظارت کافی اعمال می شد مردم با کمبودی رو برو نمی شدند.

وی به سامانه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی (مهتا) اشاره کرد و افزود: نزدیک ۷ماه است که بر روی این سامانه کار شده است و از هفته گذشته این سامانه در ۴۰ فروشگاه اجرایی شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران به استقبال وزراء و رئیس جمهور از این سامانه اشاره کرد و گفت: با توجه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان این طرح را به سطح ملی رساند.

عبداللهی درباره جزئیات طرح مهتا گفت: در این طرح مشخصات گیرنده ارز ثبت شده و افراد با ثبت نام در این سامانه و ثبت کد ملی خود دارای سهمیه می‌شوند. همچنین در این طرح میزان موجودی هر فروشگاه به طور دقیق در سامانه مشخص است به عبارت دیگر تا آخرین گرم کالایی که با ارز دولتی وارد شده مشخص می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: منتظر تصمیم نهایی برای ملی کردن این سامانه هستیم تا اتاق تعاون خدمتی به مردم انجام دهد.

انتهای پیام/

منتظر تصمیم نهایی برای ملی کردن  سامانه  مهتا هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار