درمان کامل سرطان معده با تشخیص به موقع آن

مدیر گروه انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر بیماری سرطان معده زود تشخیص داده شود بطور کامل درمان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کاظم انوری مدیر گروه رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با افزایش سن، احتمال ابتلا به سرطان معده افزایش می‌یابد گفت: این بیماری اگر دیر تشخیص داده شود احتمال دارد از معده فراتر رفته و به نقاط دیگر بدن دست اندازی کند.

وی تصریح کرد: توجه به علائم بالینی این بیماری می‌تواند به کشف زودتر بیماری کمک کند، کاهش وزن غیر قابل توجیه، بی اشتهایی، علائم مبهم سوء هاضمه مانند احساس پری سر دل، احساس سیری زودرس، تهوع و استفراغ از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بروز علائم کم خونی مانند سرگیجه، کم حوصلگی، کم رمقی می‌تواند به علت از دست دادن خون به دنبال وجود این بدخیمی باشد گفت: باید توجه داشت که داشتن یک یا چند علامت ممکن است در بیماری‌های دیگر معده نیز وجود داشته باشد و با مراجعه به پزشک راهنمایی لازم اقدامات تشخیصی و درمانی ضروری برای بیمار انجام می‌شود.

انوری با بیان اینکه انجام جراحی در مراحل اولیه و در صورت نیاز رادیوتراپی و شیمی درمانی نخستین راهکار درمانی سرطان معده به شمار می‌رود افزود: در درمان مراحل پیشرفته بیماری نیز از اقدامات جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می‌شود، اما معمولاً با نتایج خوب همراه نیست.

وی با اشاره به  اینکه پیشگیری بهتر از درمان است اظهار کرد: پرهیز از مصرف زیاد شوری‌ها و ترشی ها، غذا‌های دودی شده و نمک سود شده و غذا‌های پر چرب و پر پروتئین، قطع سیگار و مواد مخدر و مشروبات الکلی و استفاده از لبنیات، سبزی‌های سالم، میوه‌ها و حبوبات که حاوی ویتامین‌های A. و C. می‌باشند، استفاده از آب شرب بهداشتی در پیشگیری از این بدخیمی و بسیاری از بدخیمی‌ها بخصوص بدخیمی‌های دستگاه گوارش موثرند.

انتهای پیام//آ. ح

پیشگیری از بیماری‌ها با تغذیه مناسب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.