آشنایی محیط بانان دشت آزادگان با آنفلوانزای فوق حاد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با آنفلونزای فوق حاد ویژه محیط بانان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر عسکری فرد، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان گفت: کلاس آموزشی آشنایی با آنفلونزای فوق حاد ویژه محیط بانان این شهرستان برگزار شد.

وی هدف از تشکیل این کلاس توجیهی را آشنایی و افزایش آگاهی محیط بانان محیط زیست با علایم پرندگان وحشی مشکوک به بیماری آنفولانزای فوق حاد در زیستگاه های حیات وحش دانست و اظهار داشت: در این دوره آموزشی در خصوص رصد و پایش تلفات احتمالی ماهیان گرمابی در تالاب هور العظیم و رودخانه های شهرستان با توجه به وقوع تلفات ناگهانی و گسترده ماهیان پرورش در قفس در رودخانه های دجله و فرات عراق توضیحاتی نیز ارائه گردید.

عسکری فرد با اشاره به اهمیت همکاری و تشریک مساعی فی مابین عوامل اجرایی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست در شناسایی و کنترل بیماری های دام، طیور و آبزیان تصریح کرد: محیط بانان حفاظت محیط زیست به جهت حضور مستمر در زیستگاه های پرندگان مهاجر و تالاب ها می توانند نقش ارزشمندی در شناسایی اولیه بیماری ها در دام و پرندگان وحشی و آبزیان داشته باشند و به همین دلیل آموزش این افراد حائز اهمیت است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان افزود: مراحل اولیه وقوع و گزارش سریع آن به اداره دامپزشکی برای بررسی تخصصی توسط عوامل اجرایی دامپزشکی و جلوگیری از شیوع آن ها بسیار مهم و با اهمیت است و باید اموزش های لازم در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

آشنایی دامداران با بیماری ها مشترک انسان و دام

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.