نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سوم تا هشتم بهمن‌ماه درمحل نمایشگاه‌های دائمی استان برگزار می‌شود.

نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، رضا دهبانی‌پور صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیام این انقلاب و ماهیت آن فرهنگی بوده و طبیعی است که جامعه توقع دارد در نظامی که مدعی مکتب اسلام است فرهنگش هم اولویت داشته و زیرساخت و مبنا باشد، اما متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های ما در حوزه فرهنگ کم بوده و گاهی هم توزیع آن نامتناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبل از اینکه این چهل سال را به رخ بکشیم باید آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم ضعف‌ها و آفت‌های ما کجا بوده تا از اهداف و آرمان‌هایی که برای آن‌ها خون داده شده است، آسیب‌زدایی کنیم.

دهبانی‌پور با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر به معنایی که الان انجام وظیفه می‌کنیم هر محوری را که بررسی کردیم در گذشته کم کار شده بود، گفت: امروز استان ما به ۲۰ جشنواره فجر ورود کرده است که نشان می‌دهد استان ما به لحاظ نمایش، تئاتر و ... جزو استان‌های توانمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه تجسمی امروز دست کاریکاتوریست ما را در جهان بالا می‌برند و در حوزه‌هایی مانند عکاسی در جهان حرف برای گفتن داریم که همه این‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما امروز در حوزه موسیقی حرف برای گفتن داریم، ابراز کرد: محدودیت‌هایی که در برخی استان‌ها در حوزه موسیقی وجود دارد در استان ما وجود نداشته و ما و ائمه جمعه و فضای سیاسی و فرهنگی استان نگاه مشترکی داریم که جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و تاکنون نیز در این زمینه مشکلی پیش نیامده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در گذشته از حیث فرهنگ و هنر خیلی فقیر بودیم، عنوان کرد: بعد از انقلاب بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در استان تولید شد و هر ساله از دست مولفین کتاب می‌خریم.

دهبانی‌پور از برگزاری نمایشگاه بزرگ استانی کتاب خبر داد و گفت: این نمایشگاه هر ساله در مصلای بزرگ یاسوج برگزار می‌شد، اما امسال از سوم تا هشتم بهمن‌ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه، کتاب با تخفیف ۳۰ درصد عرضه می‌شود و مردم می‌توانند در محل نمایشگاه با ارائه کارت ملی از بانک بن خرید کتاب دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال برای سال دوم در کنار این نمایشگاه برپا می‌شود و همچنین در این نمایشگاه تعدادی غرفه به مطبوعات اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم رسانه‌های استان از این فرصت استفاده کنند.

دهبانی‌پور ابراز کرد: در افتتاحیه فیلم فجر از کسانی که در چند سال اخیر ارزش‌ها، جنگ و انقلاب را از منظر نمایش، فیلم، در قالب شعر و کتاب حوزه دفاع مقدس انعکاس داده و همچنین از خانواده‌های هنرمندان شهید و متوفی و سرداران جنگ در برنامه‌ای با موضوع انقلاب به روایت هنر تجلیل می‌شود.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در کشور برگزار می‌شود که در استان ما هم به سیاق گذشته برگزار شده و با دو سینمای استان قرارداد می‌بندیم که بین ۱۱ تا ۱۴ فیلم از فیلم‌های برگزیده جشنواره همزمان در استان ما هم اکران شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه‌هایی است که به جز در ایام فاطمیه، در استان برگزار شده و در این جشنواره دستاورد‌های موسیقی کشور و استان اجرا می‌شود.

دهبانی‌پور از برگزاری دوسالانه کتاب و انتخاب کتاب برتر استان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه تاکنون ۱۵۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسیده و فردا آخرین مهلت ارسال آثار است.

انتهای پیام/غ

برپایی نمایشگاه کتاب در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.