بهره مندی خانواده های روستایی کرمان از آب آشامیدنی سالم

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان کرمان گفت: با بهره برداری از پروژه‌های آب روستایی در استان طی دهه فجر امسال، بالغ بر ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر در روستا‌های استان کرمان از شمال تا جنوب به شبکه آبرسانی متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی رشیدی مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: شرکت آبفار استان کرمان در راستای عمل به تعهدات خود آبرسانی را فارغ از تمام مسائل مالی و کمبود‌های شدید در این بخش، درسراسر استان کرمان دنبال کرده است.

وی افزود: برای سال ۹۷ وهمزمان با ایام دهه فجر انقلاب ۸۱ روستای دیگر به شبکه آبرسانی روستایی متصل شده و شاخص بهره مندی آب روستایی را ارتقا دادند.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های بزرگ شرکت آبفار کرمان تصریح کرد: تنها در شهرستان جیرفت که معادل چند استان دیگر کشورمان ظرفیت کار و گستردگی دارد، ۱۳ روستا به شبکه آبرسانی روستایی متصل شدند که در قالب ۴ مجتمع آبرسانی تعریف شده بودند.

رشیدی بیان کرد: ۱۰۶۸ خانوار در شهرستان جیرفت با جمعیتی قریب به ۴ هزار نفر و با هزینه ۳۶ هزار و ۳۳۰ میلیون ریال به نعمت آب شرب سالم در حوزه روستایی دست یافتند که اقدامی جهادگونه بود، ضمن آنکه درشهرستان ارزوئیه ۳ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۱۱۳ خانوار، در شهرستان بم ۲ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۲۱۳ خانوار، در شهرستان رفسنجان دو پروژه عظیم با جمعیت ۲ هزار و ۳۵ خانوار، در شهرستان عنبرآباد ۲ پروژه با جمعیت ۵۳۶ خانوار، در شهرستان فهرج ۲ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۱۰۷۰ خانوار، در شهرستان قلعه گنج ۲ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۴۰۷ خانوار، در کرمان ۲ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۳۴۷ خانوار و درشهرستان کهنوج ۲ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۳۹۳ خانوار به افتتاحیه رسیدند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های فاریاب، سیرجان، زرند، ریگان، رودبارجنوب، رابر، بردسیر و بافت هر کدام یک پروژه آبرسانی اجرایی شد که در این شهرستان‌ها در مجموع یک هزار و ۶۶۶ خانوار روستایی به نعمت آب شرب سالم دست یافتند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با تاکید برتلاش جهادگونه پیمانکاران وپرسنل شبکه آب و فاضلاب روستایی استان کرمان برای اجرایی شدن این پروژه‌ها بیان کرد: درمجموع با فعالیت‌های انجام شده ۸۱ روستای استان در قالب ۲۹ مجتمع آبرسانی با جمعیت ۷ هزار و ۸۴۶ خانوار و جمعیت ۲۹ هزار و ۸۰۷ نفر و هزینه ۳۶۷ هزار و ۹۷۵ میلیون ریال آبرسانی شدند.
انتهای پیام/ی

اجرای پروژه های آبرسانی در استان کرمان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار